ایرنا نوشت:

شبکه تلویزیونی'راشاتودی' روسیه در گزارشی اعلام کرد: 'فیدل کاسترو' رییس جمهوری سابق کوبا که کشورش نقش پیشتازی را در مبارزه جهانی با شیوع مهلک ترین ویروس جهان (ابولا) ایفا کرده است، برای همکاری با آمریکا در مبارزه جهانی با این بیماری اعلام آمادگی کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی 'راشاتودی'، رهبر سابق کوبا در مقاله ای با عنوان 'زمان انجام وظیفه' که روز گذشته (شنبه) منتشر شد، نوشت: کارکنان تیم پزشکی که تلاش می کنند جان مردم را نجات دهند بهترین نمونه از همبستگی انسانی هستند. مبارزه با بیماری ابولا می تواند از مردم کوبا، آمریکای لاتین و آمریکا در مقابل این ویروس کشنده حفاظت کند.

کاسترو افزود: ما با کمال میل با تیم پزشکی آمریکا در انجام این وظیفه همکاری خواهیم کرد. این همکاری به خاطر ایجاد صلح بین دو کشور دارای روابط خصومت آمیز گذشته نیست ،بلکه به دلیل تلاش برای برقراری صلح جهانی است.

با افزایش آمار تلفات بیماری ابولا که از زمان شیوع این بیماری به بیش از 4 هزار و 400 نفر رسیده است، سازمان ملل از جامعه بین المللی خواست به تلاش ها برای مبارزه با این بیماری مهلک کمک کند.

کوبا یکی از نخستین کشورهایی است که کارکنان بخش پزشکی خود را به کشورهای غرب آفریقا که برای مبارزه با این بیماری مسری دست و پنجه نرم می کنند، اعزام کرد.

گروهی متشکل از 165 نفر از کارکنان بخش بهداشت تاکنون در کشورهای سیرالئون، لیبریا و گینه مستقر هستند و انتظار می رود گروه های بیشتری به آنها بپیوندند.

تیم پزشکی کوبا متشکل از 100 پرستار، 50 پزشک و شماری دیگر از نیروهای امدادی و پزشکی در امر مبارزه با بیماری ابولا فعالیت دارند.

کوبا در سال 2010 و در جریان زلزله هائیتی وظیفه مراقبت از حدود 40 درصد از قربانیان را برعهده داشت و تقریبا 50 هزار نفر از کارکنان در کوبا در بسیاری از کشورهای جهان فعالیت می کنند.

شهر 'هاوانا' پایتخت کوبا روز دوشنبه میزبان نشست رهبران 'اتحاد بولیواری برای کمک به مردم آمریکا' (آلبا) با هدف افزایش حمایت از اقدامات جهانی برای مقابله با ابولا است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    5 1
    کاسترویک کارمهم برای مردمش کرد واونم رایگان کردن خدمات بهداشت دهان ودندان واکثر خدمات پزشکی برای مردم بود