فارس نوشت:

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس گفت:‌ شایعه آلودگی بنزین داخلی در حقیقت تضعیف تولید ملی است که عده‌ای سعی کرده‌اند غیر‌واقعی و غیر‌منصفانه به آن دامن بزنند.
مصطفی افضلی‌فرد پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در خانه مطبوعات اردبیل گفت: ما جلساتی را با متولیان این حوزه به ویژه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار کردیم و به صراحت اعلام شد که بنزین تولید داخلی حتی بر اساس مستندات ارائه شده و گزارش سازمان بازرسی هیچگونه آلودگی ندارد و شایعات مطرح شده در این زمینه غیر‌واقعی است.

او این رویکرد را که عده‌ای غیر‌منصفانه سعی کرده‌اند به آن دامن بزنند تضعیف تولید داخلی اعلام کرد و گفت: ما بنا را بر این گذاشته‌ایم تا تولید داخلی را تقویت کرده و توان آن را ارتقاء ببخشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی مجهز شدن واحدهای پتروشیمی تولید‌کننده بنزین را به سیستم بنزن‌زدایی یادآور شد و گفت:‌ در حال حاضر کمتر از 16 میلیون لیتر بنزین یورو 4 تولید می‌شود که باید این حوزه را تقویت کرد در حالی که بنزین وارداتی ما به جای آنکه از استاندارد یورو 4 برخوردار باشد حتی از شاخص یورو 2 نیز برخوردار نیست.

افضلی‌فرد در مورد علل آلودگی هوای تهران و مرتبط دانستن آن با تولید بنزین داخلی گفت:‌ جای تاسف اینجاست که عده‌ای به شکل جاهلانه و از روی ناآگاهی به این مسئله دامن زده‌اند در حالی که اصلاً بنزین تولید داخل کشور در تهران توزیع نشده و در شهرهای جنوبی کشور اغلب توزیع شده است.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386236

برچسب‌ها