ساخت چهره هنرمندان سرشناس با دانه‌های تسبیح

پرتره‌های سینماگران شاخص ایران در فرهنگسرای نیاوران با دستان 100 هنرمندد به رشته هنر درآمد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ساخت پرتره هنرمندان نام آشنا و محبوب کشور، این بار با حضور 100 هنرمند شرکت کننده در یک کارگاه هنری در فرهنگسرای نیاوران ساخته می‌شود.

چهره بزرگانی چون عباس کیارستمی، داود رشیدی، مسعود کیمیایی، محمد‌علی کشاورز، علی نصیریان، پرویز پرستویی، هما روستا، حمید سمندریان، اصغر فرهادی و ... در این ورک‌شاپ پدید آمد.

این برنامه با مدیریت هیوا پاشایی، مدرس دانشگاه و عضو پیوسته انجمن هنرمندان نقاش ایران انجام شد.

هیوا پاشایی مجری این پروژه بزرگ هنری در خصوص چگونگی برگزاری کارگاه خاطر نشان کرد: «انجام این پروژه ملی با همکاری و حمایت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و خانه تئاتر ایران و مشارکت هنرمندان متعهد به فرهنگ و هنر بومی میسر گردیده است.»

او با اشاره به تکنیک ساخت آثار خاطر نشان کرد: «تمامی آثار پدید آمده با به‌کارگیری حدود ٥٠٠ کیلوگرم انواع مهره‌های رنگی چوبی ساخته شده‌اند که در نوع خود بی‌نظیرند و یاد‌آور فرهنگ ذکر در بین ما ایرانی هاست.»

پاشایی ادامه داد: «به‌کار گیری این مهره‌ها اشاره به احترام و گرانقدری چهره‌های فرهنگی هنری برای مردم ما دارد.»

او گفت: «از 100 هنرمند علاقه‌مند دعوت به عمل آمد و پس از برگزاری دوره‌های آموزشی ٤٨ ساعته در مدت یک ماه توانستیم ساخت این چهره‌های محبوب را به اتمام برسانیم.»

این هنرمند ادامه داد:«با رایزنی‌های انجام شده قرار است در نیمه دوم آبان سال جاری در نگارخانه آریانا واقع در خیابان فرشته و با حضور صاحبان چهره‌های مذکور و اصحاب فرهنگ و هنر از پرتره‌ها رونمایی شود.»

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 585363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =