۰ نفر
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۷

آخرین پیام در سال 95

دیروز اصغر(فرهادی) بهم زنگ زد و گفت: فری جان(فرزین جان) پایه ای واسه گرفتن اسکار سومم تو بری رو استیج؟ چون با وجود این ترامپ در خارج و دلواپس های داخلی، بعید می دونم بازم بتونم سال دیگه برم آمریکا و پیام بعد از گرفتن جایزه ام رو بخونم. گفتم: اگه خود منو بذارند برم اونجا که از خدامه و باعث افتخار.

اما یه سوال؛ به فرض هم که بهم ویزا دادند، من که فضانورد نیستم، حالا راستش رو بگو چرا منو انتخاب کردی؟ گفت: خودم می دونم، درسته که فضا نورد نیستی اما «طنز نویس» و «مطبوعاتی» و بنوعی «اهل هنر» که هستی، هنرمندان و اهالی مطبوعات هم همیشه پا در هوان! حداقل یه لنگشون تو هواست(!) واسه من هم تا همین حد «تعلیق» کفایت می کنه. چون نفس پرواز مهمه نه ارتفاعش! حالا می خواد طرف تا کره ماه و مریخ رفته باشه یا در همین زمین خودمون معلق مونده باشه!

با همین مقدمه می خوام بساط آخرین مطلبم در سال 95 رو باز کنم. امسال هم به سر رسید و به جز اونهایی که استخدام نجومی شدن و حقوق های نجومی و زمین های نجومی گرفتند و اختلاس های نجومی کردند و بطور کلی تو کار نجوم بودند کسی به خونه اش نرسید! از طرفی هم در سال گذشته نام «فیروز نادری» و «انوشه انصاری» هم که هر کدومشون بنوعی دستی بر نجوم داشتند خیلی پیچید و باز هم از طرفی، انواع بلاهای نجومی مثل فاجعه پلاسکو و انواع و اقسام آلودگی های هوایی با سرب و بدون سرب(مثل وارونگی هوا و ریزگردها و...) و مصیبت های نجومی گور خواب ها و کولبرها و از دست دادن هنرمندان و شخصیت های بزرگ(هاشمی رفسنجانی ، کیارستمی ، یدالهی ، جوهرچی ، معلم و...) به سرمون آوار شد. در ضمن خود ما هم (و بنوعی مابقی ملت) طبق مقدمه بالا، یه پا منجم محسوب می شیم! - فقط تو این سال میمون ارسال میمون به فضا رو کم داشتیم- پس اجازه می خوام بر خلاف رسم هر سال که اولش اسم سال رو تعیین می کنند، بنده آخر سالی اسمشو بذارم: «سال پدیده ها و شاهکارهای نجومی».

در همین راستا به همه شما عزیزان تبریک می گم، هم بخاطرحلول سال جدید و به هم بخاطر اینکه تونستید با وجود این همه آلودگی های هوایی و زمینی ، امواج پارازیتی ، تصادفات رانندگی ، سونامی های سکته و سرطان و بطور کلی بلاهای طبیعی و غیر طبیعی جون سالم بدر برده و قسر در برید.البته روم به دیوار این قضیه هیچ ربطی به بادمجون بم و یا اینکه آدمای خوب زود می میرند نداره! ملت فهیم ایران همیشه جزو بهترین ها ، باهوش ترین ها ، مهمان توازترین ها ، صلح طلب ترین ها و بطور کلی نجومی ترین ها در همه چیزند و انشالله هم خواهند بود.

سالی که گذشت سال میمون بود و خوشبختانه در کشور ما همه چیز عکسه پس با این حساب می تونیم امیدوار باشیم که در سال آینده که اسمش میمون نیست واسه امون سالی میمون و پر خیر و برکت باشه و حداقل بتونیم شاهد افتتاح چند شبکه خط مترو در زیر زمین و راه اندازی چند شبکه ارزشی تلویزیونی در روی زمین باشیم. امسال سن متوسط مردم ایران 31 سال اعلام شد پس با مقایسه سن خودتون با این رقم ببینید چقدر از مردم ایران بزرگتر و یا کوچکترید و با مقایسه سن خودتون با سن امید به زندگی -حدودا 70 سال- ببینید چقدر وقت دارید تا بعضی از کارها رو انجام بدید. جسارته اما ترو خدا حداقل به اندازه همونقدر که در رانندگی عجله دارید کمی هم در خوندن کتاب عجله کنید بلکه فرهنگمون به اون چیزی برسه که همیشه پزش رو می دیم. مهم نیست چند سال فرهنگ داشتیم مهم اینه که بدونیم چقدر ازش دور شدیم.

سال تان مملو از هشدار های بیدار کننده قوقولی های خروسی و شادی هایی همچون عروسی. امیدوارم یارانه ها در سال جدید نه سه برابر بلکه 30 برابر بشه .... زت زیاد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    4 0
    عاشق نوشته هاتم . پیروز باشی آقا فرزین
  • بی نام A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    3 0
    دم شما گرم.