۰ نفر
۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

مهر به نقل از معاون وزیر جهاد کشاورزی مجموع آب مورد نیاز برای محصولات صادراتی کشور اعم از خرما،پسته، هندوانه، انگور و سیب‌زمینی را ۵میلیارد مترمکعب ذکر کرد و گفت: کشت گلخانه‌ای راهی برای کاهش مصرف آب است.

عباس کشاورز در یک برنامه رادیویی گفت: مجموعه محصولات صادراتی کشور مثل پسته، خرما، انگور، هندوانه و سیب زمینی، کمتر از پنج میلیارد مترمکعب آب مصرف می کنند؛ این در حالی است که آب مصرفی برخی از این محصولات کیفی نیست، برای مثال کسی به درخت خرما آب شیرین نمی دهد و آب مصرفی پسته شور و نیمه شور است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنابراین مردم نباید نگران این مساله باشند که برای محصولات صادراتی از آب فراوانی استفاده می شود.
وی در ادامه هندوانه را یگ گیاه متوسط و کم آب بر دانست و افزود: عموم افراد تصوراتی مبنی بر آب بر بودن هندوانه در ذهن دارند در حالیکه این چنین نیست.
کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشت گلخانه ای راهی بسوی کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی است.
وی بر ضرورت هدایت کشت محصولات سبزی و صیفی به سمت فضای گلخانه ای تاکید کرد و افزود: حجم آب مصرفی این محصولات قابل توجه است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین توسعه کشت گلخانه ای را از سیاست جدی این وزارتخانه دانست و یادآورشد: کشت سبزی، صیفی و سایر محصولات در فضاهای گلخانه ای منجر به کاهش قابل توجه حجم آب مصرفی در کشور می شود.

39223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =