ایسنا نوشت: خبرگزاری بلومبرگ جزئیات جدیدی از حادثه بازداشت ۱۱ شاهزاده عربستانی حین تجمع‌شان مقابل کاخ سلطنتی در ریاض منتشر کرد.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اسامی برخی شاهزادگان عربستانی بازداشت شده در جریان اعتراض‌های اخیر در ریاض را اعلام کرد. این شاهزادگان اخیرا به اتهام تجمع در اعتراض به آنچه عدم پرداخت قبوض آب‌ و برق کاخ‌هایشان خوانده شده، مقابل کاخ پادشاهی در ریاض بازداشت شدند.

این خبرگزاری افزود که دلیل این تجمع دلیلی نبوده که مقامات عربستانی می‌گویند.

بلومبرگ اضافه کرد: پسران مالک شرکت "المراعی"، بزرگترین شرکت تولید شیر و لبنیات جزو شاهزادگانی هستند که اخیرا بازداشت شده‌اند. شاهزادگان نایف بن سلطان و سعود بن سلطان، فرزندان سلطان بن محمد الکبیر، میلیاردر عربستانی، مؤسس شرکت المراعی جزو ۱۱ شاهزاده‌ای هستند که بازداشت شده‌اند. شاهزاده نایف عضو هیئت مدیره شرکت المراعی و رئیس سومین شرکت بزرگ مخابراتی عربستان"زین" است.

در این گزارش آمده است: خانواده "الکبیر" در خاندان حاکم عربستان شامل تعدادی از تجار برجسته هستند، اما در سیاست نقشی ندارند. یکی از اعضای خاندان حاکم عربستان فایل صوتی را منتشر کرده و مسؤولان عربستانی را به چالش کشیده است. وی در این فایل می‌گوید، تمامی اتهامات علیه بازداشت شدگان دروغ است و نمی‌توان آنها را باور کرد.

در این فایل، عبدالله بن سهود بن محمد می‌گوید، تمامی شاهزادگان توانایی مالی زیادی داشته و مشکلی با پرداخت قبوض خدماتی خود ندارند.

در این فایل صوتی، شاهزاده عبدالله می‌گوید: شاهزادگان بازداشت شده به همراه یکی از نزدیکانشان بعد از دریافت احضاریه جهت تحقیقات به ساختمان استانداری ریاض منتقل شدند. زمانی که به آنجا رسیدند نگهبانان مانع ورود آن‌ها شدند. برخی از شاهزادگان نیز هیجان زده شده و به درگیری لفظی پرداختند که در نتیجه بازداشت شدند.

اما شاهزاده عبدالله به رغم این مواضع در پایان به ستودن و تعریف و تمجید از پادشاه و ولیعهد عربستان پرداخته و از تلاش برخی برای ایجاد دودستگی میان خاندان حاکم انتقاد کرده است.

این در حالی است که بازداشت شاهزادگان در راستای کمپینی است که تحت رهبری محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای "مقابله با فساد" آغاز شده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =