فارس نوشت:

در حالی قیمت مرغ قبل از عید کیلویی 6400 تومان بود که در عید به کیلویی 7500تومان و در برخی خرده‌فروشی‌ها حتی به 7900 تومان رسید، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران می‌گوید: مرغداران به همان قیمت قبلی فروختند، اما بازار کنترل نشد.

همایون دارابی در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت مرغ در عید افزایش یافت؟ گفت: قیمت مرغ درب مرغداری هیچ افزایشی نیافت، اما به دلیل افزایش تقاضا و نیز عدم کنترل بازار قیمت افزایش یافت.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گفت: در روزهای تعطیلی عید بخش حمل و نقل و کشتارگاه‌ها کارشان را به نسبت هماهنگی قبل انجام ندادند و به همین دلیل چند روزی در انتقال مرغ از شهرستان‌ها به تهران مشکل ایجاد شد.

او ادامه داد: قیمت مرغ درب مرغداری از ماه‌ها پیش کیلویی 4 هزار و 300 تا 4 هزار و 800 تومان بوده و تغییری نکرده است.

دارابی در پاسخ به اینکه این قیمت با توجه به قیمت درب مرغداری، قیمت مرغ در بازار خرده‌فروشی باید چقدر باشد؟ گفت: اگرچه مرغ 22 تا 28 درصد نسبت به وزن افت دارد، اما قیمت حاضر مرغ در خرده‌فروشی با قیمت درب مرغداری تناسبی ندارد.

در حالی که قیمت مرغ قبل از عید کیلویی 6 هزار و 400 تومان بود در ایام عید به کیلویی 7 هزار و 500 تومان و در برخی مکان‌ها به 7 هزار و 900 تومان نیز رسید.

به گفته مسئولان عرضه مرغ کافی است، اما عدم مدیریت و پیش‌بینی حمل و نقل کشتار‌گاه‌ها و ناهماهنگی بخش خدمات قیمت مرغ در بازار افزایش یافته است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =