فارس نوشت:

بر اساس اعلام یافته‌های آماری مرکز آمار ایران، بیشترین افزایش شاخص قیمت در مناطق روستایی مربوط به حبوبات و سبزیجات با ۵۷ درصد و کمترین رشد قیمت با ۱۰ درصد در بخش ارتباطات بوده است.

به نقل از مرکز آمار ایران، گزارش شاخص قیمت‌ کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در خرداد ماه سال ۱۳۹۳ بر اساس سال پایه ۱۳۹۰ اعلام شد.

شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در خرداد ماه سال ۱۳۹۳ عدد ۱۹۵.۶ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱۳.۷درصد می‌باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۱.۳) کاهش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم روستایی) در دوازده ماه منتهی به خرداد ماه سال ۹۳ نسبت به دوره قبل ۲۸.۳درصد است که نسبت به تورم دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ (۳۱.۱) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده «گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آن‌ها» در این ماه به رقم ۲۱۱.۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آن‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۱۰.۲ رسید و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به خرداد ماه ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۴.۶درصد رسیده است.

شاخص گروه عمده «گوشت قرمز و گوشت ماکیان» در این ماه به رقم ۲۰۴.۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «گوشت قرمز و گوشت ماکیان» نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۱۰.۰ درصد رسید و درصد تغییرات این گروه در دوازه ماه منتهی به خرداد ماه ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۲۳.۱ درصد رسیده است.

براساس این گزارش شاخص گروه عمده «ماهی‌ها و صدف‌داران» در این ماه به رقم ۲۶۴.۸ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «ماهی‌ها و صدف‌داران» نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۱۱.۳ درصد رسید و درصد تغییرات این گروه در دوازه ماه منتهی به خرداد ماه ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۳۴.۶ درصد رسیده است.

به گزارش فارس شاخص گروه عمده «شیر، پنیر و تخم مرغ» در این ماه به رقم ۱۹۸.۰ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «شیر، پنیر و تخم مرغ» نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۱۴.۷ درصد رسید و درصد تغییرات این گروه در دوازه ماه منتهی به خرداد ماه ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۲۶.۰ درصد رسیده است.

شاخص گروه عمده «میوه و خشکبار» در این ماه به رقم ۱۸۵.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۴.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «میوه و خشکبار» نسبت به ماه مشابه سال قبل به منفی ۷.۸ درصد رسید و درصد تغییرات این گروه در دوازه ماه منتهی به خرداد ماه ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۳۷.۲ درصد رسیده است.

براساس این گزارش: شاخص گروه عمده «روغن‌ها و چربی‌ها» در این ماه به رقم ۲۱۶.۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «روغن‌ها و چربی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۴.۵ درصد رسید و درصد تغییرات این گروه در دوازه ماه منتهی به خرداد ماه ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۲۹.۹ درصد رسیده است.

به گزارش فارس، شاخص گروه عمده «سبزیجات (سبزی‌ها و حبوبات)» در این ماه به رقم ۲۷۸.۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۷.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «سبزیجات (سبزی‌ها و حبوبات)» نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۱.۶ درصد رسید و درصد تغییرات این گروه در دوازه ماه منتهی به خرداد ماه ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۵۷.۶ درصد رسیده است.

شاخص گروه عمده «شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی (قند و شکر و شیرینی‌ها)» در این ماه به رقم ۱۸۴.۵ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی (قند و شکر و شیرینی‌ها)» نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۱۳ درصد رسید و درصد تغییرات این گروه در دوازه ماه منتهی به خرداد ماه ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۲۹.۹ درصد رسیده است.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م. A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    0 0
    خداییش خیلی افتضاح هستید در خبر رسانی. آخه کدوم آدم عاقلی همه این متن رو می خونه. بابا، یه جدول درست کنید توی ورد. لوگوی خودتون رو هم بذارین، یه عکس بگیرین ازش، بذارین توی خبر. هم خبرتون درست و حسابی میشه، هم اینکه کپی رایت رو یه جوری حفظ کردین.