واحد مرکزی خبر نوشت:

نخست وزیر ترکیه با انتقاد شدید از رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل همان کارهایی را انجام می دهد که پیشتر هیتلر انجام می داد.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر به نقل از بخش تصویری روزنامه ملیت ترکیه، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه دیروز در سخنانی در همایش انتخاباتی در شهر وان در شرق ترکیه با بیان اینکه کنگره یهودی آمریکا نشان شجاعت را که ده سال پیش به وی اعطا کرده بود باز پس خواسته است، گفت : اگر شما از این ظلم از این نسل کشی و فاشیسم و از رژیمی که کودکان را به قتل می رساند، حمایت می کنید، من این نشان را به شما باز پس می دهم که بر سر خود بکوبید.
وی گفت: فریاد کودکان غزه فرشتگان را نیز به گریه می اندازد این فریادها بی پاسخ نخواهد ماند.
نخست وزیر ترکیه گفت: احزاب جمهوریت خلق و حرکت ملی به ما می گویند، سوریه و غزه را رها کن و از ترکمن ها حمایت کن. آنان از هیچ چیز مطلع نیستند ما همانگونه که دست یاری به سوی غزه دراز می کنیم به ترکمن های عراق و سوریه نیز کمک می کنیم.
اردوغان گفت: شاید سران احزاب حرکت ملی و دموکراتیک خلق ها مطلع نباشند اما برادران ما در این احزاب به خوبی مطلعند که ما چگونه به ترکمن ها و برادران کرد کمک می کنیم.
نخست وزیر ترکیه در بخش دیگری از سخنرانی خود تاکید کرد، چنانچه به ریاست جمهوری ترکیه انتخاب شود روند مبارزه با گروه طرفداران فتح الله گولن را همچنان با قاطعیت ادامه خواهد داد.
وی گفت: ما در برابر کسانی که امنیت ملی ترکیه را تهدید می کنند، خواهیم ایستاد.
اردوغان گفت: اگر به ریاست جمهوری ترکیه انتخاب شوم روند حل مسئله کردها را در ترکیه با قاطعیت و سرعت بیشتری ادامه خواهم داد.
نخست وزیر ترکیه گفت: دهه ها در ترکیه صحبت کردن به زبان کردی و آواز خواندن به این زبان ممنوع بود. اینکه کسی خود را کرد بنامد جرم تلقی می شد. اما اکنون شبکه تلویزیونی کردی به صورت 24 ساعته در ترکیه برنامه پخش می کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    1 2
    بررسی حواشی مختلف این جنگ واقعیت های زیادی رو از نظر رسانه ای ,اسلام هراسی و نشان دادن چهره ای کریه از اسلام با علم کردن مهره های به ظاهر اسلامی نشون میده.دقت کنین که طی چند سال گذشته امپراطوری رسانه ای صهیونیزم با سوء استفاده از یک دختر نوجوان مسلمانملاله یوسف زی هجمه ی سنگین و غیر مستقیمی علیه اسلام شروع کردن و به تناوب در مقاطع مختلف و طی جریانات مختلف موضع گیری هایی رو از وی در حجم گسترده منتشر می کنند.سوال اینه که آیا جنایات غزه آنقدر گسترده نبود و کودک کشی های اسرائیلکه یوسف زی و حامیانش ادعای دفاع از آنان را دارند ارزش یک اظهار نظر ساده را نداشته است؟و یا به مانند سایر اتفاقات کوچک چند سال گذشته نبوده است؟...
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    5 2
    ترکیه با اسرائیل روابط اقتصادی و سیاسی بسیار نزدیکی دارد و این حرفها نمایشی است.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    7 3
    اسرائیل شرف داره به توی تروریست پرور
  • سرهاد IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    7 3
    هیتلر هم از اتاترک درس قتل عام یاد گرفته بود