۰ نفر
۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
نخبگان و تلویزیون

"مدیریت رسانه" در ایران کژتابی ها و ملاحظات خاص خود را دارد که در مواردی منحصر به فرد و ویژه است. این ویژگی در رسانه ای مثل تلویزیون ایران بیشتر به چشم می آید. رسانه ای که در عداد هیچیک از سه حوزه تلویزیون دولتی، عمومی و خصوصی -که در جهان مرسوم است- نیست.

از طرفی نوع نگاه به تلویزیون اگر صرفاً بعنوان ابزار قدرت و سیاست تلقی شود، تمرکز رسانه ای امری لازم و ضروری انگاشته می شود و صرف هزینه های کلان، بی توجه به جاذبه و محبوبیت توجیه شدنی است؛ لکن هنگامی که به رسانه ملی به مثابه عنصری فرهنگساز و عامل ارتباط مردمی نگریسته شود چند صدایی و عدم تمرکز مفهوم می یابد. البته تلفیق این دو نیز شدنی است. به گونه ای که در رسانه ضمن بهره بری از سلایق متفاوت مخاطبان و تمرکز زدایی در مدیریت و تنوع در برنامه سازی، به حفظ ارزشها و مفاهیم مورد نظر اهتمام ورزد. در این صورت سازمان رسانه ای بایستی کیفیت و قدرت رقابت با دیگر رسانه ها را داشته باشد و این مستلزم ایجاد سازمانی "یادگیرنده"، "دانش بنیان"، "خلاق"، "اثربخش"، "چابک"، "توانمندساز" و پویاست که بتواند از نخبگان در همه رشته ها بهره برد. ویژگیها و مختصات سازمانهای رسانه ای در کتابهای متفاوت دانش مدیریت تشریح شده است و دروس مدیریت رسانه 1و2، توسعه و تحول سازمانهای رسانه ای و ارتباطات سازمانی در دوره های دکتری و کارشناسی ارشد ناظر به همین امر است. اخیراًتحقیق جامعی در این زمینه انجام شده است که به زودی توسط انتشارات دنیای اقتصاد منتشر می شود.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372576

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    9 0
    لازم است بخش خصوصي با كمك نخبگان تلويزيون تأسيس كند تا رقابت إيجاد شود وگرنه فايده ندارد
  • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    5 0
    در صدا و سیمای ایران، حرف زدن ،تفسیر، نصیحت و سخنرانی های با تم تکراری از سوی اشخاص اغلب تکراری تر تبدیل به یک اصل ثابت شده . در حقیقت "یستمعون القول و یتبعون احسنه" در این رسانه میلی هیچ جایی نداره و مردم مجبورند اخبار و تفسیرهای جانبدارانه و بعضا جناحی رو از اون دریافت کنن.
  • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    7 0
    دانشگاه واقعی تلویزیون است اما نه تلویزیونی انحصاری
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    2 7
    سلام دیگه امیدی به این صدا و سیما نیست که نیست....