ایسنا نوشت:

نماینده دولت در اتاق بازرگانی تهران گفت: در حال بررسی چگونگی حضور زنان در بازار روسیه هستیم و تعدادی نماینده به این کشور اعزام کردیم که چگونگی حضور زنان بازرگان و صنعتگر را بررسی کنند.

سهیلا جلودارزاده، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: تحریم‌های پیش آمده برای روسیه و بازار بالقوه این کشور می‌تواند تسهیل کننده حضور زنان در روابط تجاری خارجی نیز باشد.

وی افزود: در حال حاضر صنایع غذایی و کشاورزی بازار خوبی در روسیه پیدا کرده‌اند و کشور ما می‌تواند با برنامه‌ریزی صحیح سهم زیادی از این بازار را تصرف کند.

جلودارزاده اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که هدف آن افزایش رشد تولید است می‌توانیم تولیداتمان را در این بازار افزایش دهیم و از رشد منفی به رشد مثبت برسیم.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور زنان اضافه کرد:‌ حضور زنان در معاملات خارجی همیشه با مشکلاتی همراه بوده است که درصدد هستیم با کمک‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و همکاری با اتاق بازرگانی این حضور را افزایش دهیم و شرایط را برای زنان ایجاد کنیم.

جلودارزاده بیان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن توجه شود تضمین برگشت پول است که در حال بررسی راه‌های استاندارد برای ایجاد مجراهای پولی و بانکی مطمئن در تجارت خارجی هستیم.

وی تاکید کرد: حضور زنان تاجر و صنعتگر در معاملات خارجی نیاز به حمایت بیشتر دولت و اتاق بازرگانی دارد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی RO ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    3 0
    موافقم . و دقیقا تنها مشکل ضمانت بازگشت پول و سرمایه س . خیلی از تجار به همین دلیل ورشکست شدن .
  • خاتون RO ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    4 0
    به به . بعد از مدتها خبری به حمایت و گسترش اشبغال بانوان محترم شنیدیم.امیدوارم مانع تراشی نکنن و اجرایی بشه .