عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با دفاع از طرح تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی گفت: این که سرنوشت کنکوری ها تنها در 4 ساعت رقم می خورد عادلانه نبود و به همین خاطر تصمیم گرفتیم کل چهار سال تحصیلی ملاک سنجش برای پذیرش در دانشگاه باشد.

به گزارش خبرآنلاین، قاسم جعفری، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در مورد اعتراض کنکوری ها به تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی گفت: قانونی که برای سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه تصویب شد مبتنی بر این بود که طی 5 سال شرایط طوری پیش برود که تمامی پیش زمینه ها برای برگزاری امتحانات استاندارد توسط آموزش و پرورش ایجاد شود.


وی ادامه داد: مقرر شد آموزش و پرورش آزمون های استاندارد برگزار کند که 85 درصد پذیرش کنکور مبتنی بر سوابق تحصیلی باشد.
این نماینده مجلس با اشاره به معایب کنکور گفت: در حال حاضر سرنوشت یک فرد تنها در 4 ساعت رقم می خورد که این، همیشه مشکل کنکوری ها بود. این که آن روز ممکن است اتفاقی برای فرد بیفتد یا بچه ها استرس داشته باشند و نتوانند آن طور که باید و شاید دانسته هایشان را ارائه دهند اصلا جالب نبود و تصمیم گیران را به فکر چاره می انداخت.


او افزود: این که طی چهارسال سوابق تحصیلی بررسی شود و همه چیز منوط به چهارساعت سرنوشت ساز نباشد، عادلانه تر به نظر می رسد به شط آن که آموزش و پرورش آزمون های استاندارد که قابل پذیرش از نظر علمی و معقول و مقبول باشند ارائه کند.
قاسم جعفری گفت: وقتی این آزمون ها درست برگزار شود، سوابق تحصیلی کاملا نشان دهنده توانمندی فرد است. اگر کسی یک سال ضعیف بود می تواند سال بعد آن را جبران کند و نتیجه وابسته به چهارساعت تست زدن نباشد.


او درباره این نکته که خیلی از کسانی که در گذشته کنکور داده اند از تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی خبر نداشته اند و به همین خاطر معترض تاثیر هستند گفت: این مورد اصلا صحیح نیست چرا که مقرر شده تنها تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی از زمانی باشد که آزمون های استاندارد برگزار شده و قبل از آن مشمول این طرح نمی شود.


جعفری در پاسخ به این که آیا مصحح ها نحوه تصحیح ورقه شان یکسان است و آیا بیم این نیست که در تصحیح خطایی صورت بگیرد گفت: به هر حال هر کاری یک سری ایرادات دارد اما وقتی می گوییم آزمون استاندارد برگزار شود یعنی به طوری سوال طراحی شود که تصحیح نیز استاندارد باشد تا خطا بیش از 5 تا 10 درصد شکل نگیرد.


او در مورد احتمال تقلب در امتحان و یا لو رفتن سوالات امتحانی هم گفت: این مشکل فرهنگی باید به شکل جدی حل شود. ما این مورد را پیش بینی کردیم و حتی گفتیم شاید در شهرهای کوچک، یک معلم با شرافت و وجدان کاری هم تحت فشار قرار بگیرد و مجبور شود به خاطر روابط خانوادگی و دوستی، از اخلاق تخطی کند. ما برای این موارد هم راهکار پیشنهاد دادیم و تمامی این موارد را در طرح پیش بینی کردیم.


جعفری در پایان گفت: حل مشکل فرهنگی درکنار استفاده از تکنولوژی برای طراحی سوال و تصحیح و نظارت بر آزمون، تضمین کننده سلامت آزمون هاست که قرار است بر کنکور تاثیر مستقیم داشته باشند.
17304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    6 13
    هزينه هاي که ساکنين محدوده زوج و فرد متقبل ميشوند: 1افزايش مخارج بدليل پرداخت هزينه براي رفتن به سرکار، بردن بچه ها به کلاسهاي اموزسي و... 2 عدم استفاد از خودرو در 50 روزهاي سال 3 اتلاف وقت در صورت نياز فوري به خروج از محدوده براي انتظار تا پايان زمتن طرح 4 در صورت رفتن به مسافرت حتما" زمان آن با بايستي با زوج و فرد بودن منطبق شود و... حالا چرا يک مناطقي از تهران بايستي از حق طبيعي خود استفاد نکنند و در جاهاي ديگر آزاد باشد. يا همه جا يا هيچ جا
    • همایون A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      16 1
      بابا خو یکی بیاد بگه عدالت کنکور بیشتره یا امتحانات نهایی؟؟؟ امتحانات نهایی یعنی تقلب. آقای جعفری هیچکدوم از دلایلی که عرض کردید منطقی نبود
    • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      11 1
      آقای عضو کمیسیون آموزش چرا نظر خودتون را دارید تحمیل می کنید. هر رای که صادر میشه بایست مورد قبول اکثریت باشه نه اقل.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    38 19
    بیچاره دهه ی شصتی ها
    • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      15 1
      بیچاره دهه هفتادیا برا شما که تاثیر معدل نی
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    67 5
    آخه اینم عادلانه نیست
  • علی الف A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    50 4
    یکی از ایرادات اصلی این طرح آن است که فرصت جبران وجود ندارد. مثلا اگر کسی در امتحان پایان سال آموزش و پرورش اول ضعیف ظاهر شد به هیچوجه سهم امتیاز سال اول قابل جبران نیست . بارها اتفاق می افتد که کسی بعد از یک دوره تصمیم به درس خواندن می گیرد واو چگونه باید جبران کند فی الواقع برای ورود به دانشگاه باید میزان حال افراد باشد . در ثانی مقایسه دو امتحان دو نفر که یکی در امتحانات پایانی سال ا92 شرکت کرده و دیگری در امتحانات سال 93غیرعادلانه و مسخره است.چون ممکن است این دو سال سطح سختی متفائتی داشته باشند. تکالیف دانش آموختگان سالهای دور که قصد شرکت مجدد در کنکور دارند یا قصد تغییر رشته چه می شود؟همین الان هم این دسته مشکل دارند با معدل های نجومی این دوره زمونه عمل حدود 25 درصد از رقبای جدیدشان عق
    • az IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      7 1
      درود برعلی اقا باهاتون کاملا موافقم مخصوصا درمورد تفاوت سطح سوالات هر سال لایک. . . . . . . . . . . . . . منم حرف همینه فرصت جبران با این روش نیست و سطح سوالات هرسال با سال دیگه متفاوته یه پیشنهاد به مسئولین محترم فرصتی ایجاد کنید که هر فرد بتواند هر سال در صورت تمایل در امتحانات نهایی شرکت کند
  • علی الف A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    41 4
    عقب ترند .در واقع اغلب نمایندگان خاطره خوبی از کنکور زمان جوانی ندارند و به این راحتی هم با آن کنار نخواهند آمد.
  • علی الف A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    33 5
    نمایندگان محترم اگر مطابق مدارک تحصیلی از درس آمار رشته تحصیلی خودشان اندکی خاطر شان مانده باشددر یک توزیع طبیعی که به آن توزیع نرمال می گویند پیروی می کند نه خروجی امتحانات آموزش و پرورش که بیشتر شبیه یک تابع پله است که 90درصد افراد معدل بین 18تا 20 دارند.
    • بی نام A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      3 6
      "90 درصد افراد معدل 18 تا 20 دارن" ببخشید شما کجا مدرسه میرفتی از هر آزمون استانداردی یک رنج نمره نزدیک به منحنی نرمال انتظار میره، حالا وقتی جامعه آماری آزمون دهندگان بیشتر باشه مثل آزمون های هماهنگ استانی یا کشوری این مسئله مشهود تره. حالا اگر کسی یک سال هم خوب درس نخونه، باز دو سه سال فرصت داره جبران کنه خود آزمون کنکور اما کل نتیجه بر اساس یک آزمون در یک روز اصلا جالب نیست.
  • فرامرز IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    58 3
    نماینده محترم شرایط آقازاده شما که در بهترین مدارس و با بهترین شرایط درس میخونه بابچه ای که در روستاها مجبور کار کنه هم درس بخونه یکسان نیست پس لطفا دست از عوامفریبی بردارید دانشگاههای خوب برای شما مملکت هم که مال خودتونه
    • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
      14 0
      لایک لایک لایک اقا یکی صدای ما منطقه محرومیارو بشنوه.به خدا کتابخونه هم نداریم .خدااا کجایی ؟خسته شدیم.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    62 3
    در شهری که فرزند من امتحان نهایی داده فرزند یکی از سرگروههای دروس هم با ایشان همکلاس بوده به نحو جالبی همینطور یهویی نمرات امتحان نهایی پایه سوم ایشان یکدفعه خودجوش به شدت افزایش داشته حالا سوال من اینه کجا استانداره این آزمون اصلا چنین امکانی هست یا نه البته معدل فرزند بنده بالای 19 شده ولی حق بچه روستایی سر مرز که امکانات مرکز استان را ندارد چه میشود؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    16 0
    اخی به فکر ما هستن؟تو 4 ساعت عادلانه نیس؟ایده بهتری میتونستند بدن اگه یکم مینشستین و فکر میکردین ... یه ایده مثلا تو دو مرحله اجرا میکردند یکی دی یکی تیر کسایی که دی قبول میشدن فقط حق ورود به ازمون تیر رو داشتن.واقعا اشتباه ترین اشتباه ترین اشتباهترین ... روش همین تاثیر سوابق تحصیلی میباشد.ختم کلام.
  • ایوب IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    7 0
    منم اگه تو بهترین شرایط درس میخوندم همینو میگفتم.اینا اصلن نمیتونن بقیه رو درک کنند.کنکور واسه خیلیا یه فرصت حساب میشه که اگه تا حالا نخوندن جبران کنن بعدشم ما خیلیا رو تو سال کنکور میبینیم با معدل های عالی بدترین نتایج رو میگیرن.کنکور باید یه فرصت برابر باشه.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    11 0
    سیستم اموزشی بدردنخوره اصلااستعدادابرای پیشرفت کشورسنجیده نمیشه
  • سعید A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    7 0
    به سیستم برگزاری امتحان چه مربوطه دانش آموز استرس داره یا نه..یه امتحان استاندارد تو یه زمان معین انجام میشه تا نتیجه رو بدست بیارن برای همه هم برابره وضعیت ..همه امتحان های جهان هم همینجورین دیگه ..مثلا برای نمره آیلتس کل وضعت تو همه کلاسای زبان رو در نظر می گیرن؟
  • پدرام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    19 0
    اقای محترم بیشتر داوطلبا میگن کنکور هر چی باشه از امتحانات نهایی عادلانه تره حالا شما میگی نه ما از داوطلبا بیشتر میدونیم چی عادلانه هست چی عادلانه نیست..بابا من دو روز مونده به امتحانات تصادف کردم و به زور سر جلسه امتحان حاضر شدم دو تاش رو افتادم بقیه رو هم افتضاح دادم حالا من گناه کبیره کردم که نمیتونم جبرانش کنم هرچند گناه کبیره رو هم خدا میبخشه تازه اونجوری باشه که ورزشکارای المپیک هم باید اعتراض کنن که زحمت 4سالشون توی 3دقیقه میره هوا...
  • میلاد IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    17 1
    من از اول دبستان گرفته تا دوم دبیرستان معدلم 19 و 20 بود و خلاصه بچه خرخون مدرسه بودم ولی تو ایام امتحانات نهایی سال سوم سال 93 پدر و مادرم یه تصادف بد کردن و تو اون ایام مهم من همش کارم گریه و دعا بود خدا رو شکر بعد از پنج هفته و چند عمل والدینم به سلامت ، خدا رو شکر از بیمارستان مرخص شدن ولی به علت این اتفاقات معدل من شد 13.96 بدون هیچ فرصتی برای جبران روحیم خیلی داغون شده بود هر وقت می خواستم واسه کنکور بخونم معدل نهاییم میومد جلو چشام یه خودکشی نا موفق داشتم در حال حاضر بدون کوچک ترین امیدی زندگی می کنم الآنم با گریه دارم این نظر رو می نویسم این حق من نبود تو رو خدا دیگه این نظر رو چاپ کنید تو رو خدا
  • مهدی A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    19 0
    بعله دیگه کنکور که یه کی بالاسرش هست و توش تقلب نمیشه عادلانه نیست اونوخت این امتحان نهایی که همه آقازاده ها من جمله فرزند خودتون احتمالابیست میشن توش عادلانست اصن باید صد در صد کنکور معدل بشه قشنگ هر کی رو خواستین راه بدین دانشگاه هر کی رو هم نخواستین بندازین بیرون بگین تو پارتی نداشتی 20 بگیری
  • علیرضا A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    17 0
    تا کی منتظر باشیم که این فرهنگ سازی انجام بشه؟ سرنوشت میلیون ها دانش آموز رو با چندتا راهکار و پیش بینی در طرحکه عملا ما چیزی ندیدیم و چندین میلیون دانش آموز دیگه هم باید فدا بشن شاید این پیشنهادات 5 درصد به واقعیت نزدیک بشهبه بازی گرفتید و اینجوری صحبت میکنید؟ میزان خطای تصحیح 5 تا 10 درصد؟شوخیتون گرفته؟چطور نمره امتحان نهایی شیمی دوست من از 9 به 14 تغییر کرد پس از اعتراضش؟خداوکیلی چطوووور این اختلاف نمره 5 تا 10 درصده؟ آره ما ترجیح میدیم سرنوشتمون توی 4 ساعت رقم بخوره اما نبینیم عده ای با تقلب و اعمال نفوذ و خرید و فروش سوالات و رابطه پله های ترقی رو یه روزه طی کنن و حق مایی که 1 سال برای کنکور خون دل خوردیم اینطوری ضایع بشه توروبه خدا منتشر کنید
    • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
      5 0
      دمت گرم
  • مهندس A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    14 0
    بنابراین اینجا دیگر "ملاک حال فعلی افراد نیست"؟ بلکه کل 4 سال تحصیلی هم ملاک شده؟ مگه تو این 4 ساعت کنکور مغز نمیتونه از اطلاعات سالهای قبلش استفاده کنه؟ بعد هم ایا امتحانات اموزش و پرورش استاندارد هستند و اینکه استاندارد هم تصحیح میشوند و ایا شرایط برگزاری انها یکسان است و ایا شرایط دانش اموز ها هم یکسان میباشد و ایا شرایط تحصیلی یکسان دارند؟ تازه اینجوری که فرصت جبران خیلی ها کم میشه و خیلی ها ممکنه ناامید بشن تازه بچه ها خیلی هاشون نوجوونند و تا چند سال قبل کنکور درک درستی از اون ندارند اینها نظر من هستند و به نظرم بهتره با افراد عاقل و کاربلد در این زمینه مشورت زیاد بشه تا خدای ناکرده حق کسی تضییع نشه
  • بی نام A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    16 0
    خب اقا شما میگی راهکارهایی هست برای این مشکلات اما وقتی هنوز این راهکارها رو عملی نکردین چرا قانون اجرا می کنین و با سرنوشت جوونا بازی می کنین ؟ تو رو خدا از اتاقای لوکستون از پشت میز صندلیای رییسیتون بیاین بیرون درد مردم بشنوید بابا خدا هم راه توبه را باز گذاشته اما شما ها دارید می بندید برا این همه بچه هایی که قبل 90 دیپلم گرفتن و حالا می خوان کنکور شرکت کنن ... بابا ما نمی دونستیم این عدله ؟ خبرانلاین مرسی از پیگیریت تو رو خدا نزار حق خورده بشه ادامه بده به پیگیریت
  • سلام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    5 10
    خداروشکر باز به این نتیجه رسیدید دیررسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است. گویا این قیف میخواد درست قرار بگیره.
  • فریادکش A1 ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    23 1
    به جرات می تونم بگم کنکور عادلانه ترین نوع آزمونی هست که برای ورود به دانشگاه می تونه برگزار بشه. چون احتمال لو رفتن سوالا توش کمه. احتمال تقلب سر جلسه خیلی کمه. تجربه نشون داده هر کسی با هر توان مالی در صورت تلاش می تونه توش موفق بشه و لزوما همه پولدار ها تو کنکور موفق نمی شن و . .. /راه حل اینکه سرنوشت یک نفر در چهار ساعت رقم میخوره هم اینه که کنکور تو چند مرحله برگزار بشه. به همین سادگی. مثلا چهار مرحله آزمون در سال آخر و یا یکی دو آزمون در پایان هر سال تحصیلیهرچند این راهکار هم هزینه های خاص خودشو داره //هرچند اینکه کسی بتونه به خودش مسلط باشه و آموخته هاشو در طول چهار ساعت روی کاغذ پیاده کنه هم به نظر من یکی از پارامترای مهم برای سنجش توانایی های داوطلبان ورود به دانشگاه میتونه باشه
  • مهدی IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    10 0
    یکی به این آقا بگه گناه من چیه که معدلم یازده س و سال 85 دیپلم گرفتم و از این قانون خبر نداشتم؟
    • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
      1 0
      بابا برا شما که تاثیر معدل نیست.
  • محمد A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    11 1
    کنکور بسیار عادلانه هست و امکان تقلب در آن بسیار کم است ولی امتحان نهایی مراقب ممکنه معلم خودت باشه ممکن یک سال امتحان نهایی سخت باشه و سال بعد راحت باشه خواهشا تاثییر رابه صورت تاثییر مثبت کنید تا این اعتراضات کم بشه مگه وقتی تاثییر مثبت بود کسی اعتراض میکرد
  • سپیده IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    10 0
    من میخوام دوباره درس بخونم و برم دانشگاه, گناه من چیه که موقعی امتحان نهایی میدادم که از این قانون خبر نداشتم؟ کاش یه راه جبرانی میذاشتید براش
  • حمیدرضا IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    12 0
    آخه مسلمون درسته ما امتحان نهایی دادیم و این از نظر شما یعنی امتحان استاندارد ولی بخدا ما نمیدونستیم قراره تاثیر مستقیم داشته باشه.خبرآنلاین به خاطر حق همه این دانش آموزان و به خاطر مولامون امیرالمومنین که تو عدالت پیشتاز بود صدای مارو به مسئولین برسون و بگو این انصاف نیست بخدا
  • بی نام RO ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    11 0
    این روش عادلانه است؟ باشه، خودشون و همکاران محترمشون باید دوباره بشینن سوابق تحصیلی برای خودشون درست کنند، اگه معدلشون پایین 10 شد تا آخر عمر خودشون به علاوه خانواده های محترمشون از تمام امتیازات فعلیشون محروم و منع بشن یه عده که نشستن روی صندلی نمایندگی مجلس و حقوق ماهانشون ده دقیقه دیر نمیشه از حال روز منی که به خاطر توهمات ایشون و همکارانشون سه سال پشت کنکورم چی میدونن که بخوان برای من تصمیم بگیرن؟
  • مصطفی IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    10 0
    وقتی ما سه ساله دبیر فیزیک به دلیل کمبود نداریم, و دبیرای فیزیکی که هستن, اضافه تر میرن برا مدارس خاص, بعد برا ما عادیا یا سرباز معلم میاد یا دبیر درسا دیگه , فیزیک هم به زور درس میدن, ما چطوری بخونیم معدلمون بالا باشه؟؟ این یکسال اینقد فیزیک رو اعصابم بود نفهمیدم بقیه درسا رو چطور خوندن .... تلاشمو نهایتشو کردم ولی نتونستم... اگه ۴ ساعت کنکور عادلانه نیس, این تبعیض مدارستون عدالته ؟؟ هرکی باعث و بانیش بوده رو تا آخر عمر نمیبخشم... ما هم خدایی داریم...
  • محمد A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    14 0
    ما چجوری بگیم کسی که سوم خوب نخونده حالا سرش خورده به سنگ میخواد جبران کنه نمیتونه معدلش رو ترمیم کنه؟ نمیتونه توبه کنه؟؟ باید بره داغون بشه دیپلم دوم بگیره؟؟ اینکه راهش نیست به خدا یه فکری به حال جبران اینا نمیکنن تورو خدا تایید بشه
  • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    4 0
    اين انصاف نيست مخصوصا براي تجربيا
  • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    3 1
    خبر انلاین دیدین که اکثریت میگن تاثیر معدل باشه ولی به صورت مثبت تا هم اونی که خونده حقش ضایع نشه هم اونی که پول داده سوالاتو خریده هم اونی که زحمت کشیده تقلب کرده هم اونی که رشوه داده و هم .. ما خواهان تاثیر مثبت معدلیم.
  • بی نام RO ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    7 0
    اولا تاثیر 4 سال نیست و فقط یک ساله دوم شاید کسی بخواد بعد از چند سال درس بخونه و قبلا دانش اموز درس خونی نبوده و الان مصمم شده ادامه تحصیل بده عملا راهش سد میشه با این وضع. و همچنین اگر یه سال کنکور رو بد داد میشه سال بعد جبرانش کرد ولی لطفا راه جبران نمرات دبیرستان رو هم شما بگید.....
  • وحید IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    7 0
    اگه از بحث تقلب های فراوانی که تو امتحانات نهایی میشه بگذریم، چرا راه جبرانی واسه کسایی که معدلشون پایینه نذاشتن؟ آیا این عدالته؟ میتونید اون دنیا جوابگوی هزاران دانش آموزی که درحقشون ظلم شده باشید؟ خبرآنلاین خیلی خیلی ممنونم که به این بحث ورود کردیدو خواهشم اینه که تا آخرش پیگیری کنین