به خانواده مرسدس بنز اس کلاس فیس‌لیفت یک عضو جدید اضافه شده است که S560e نام داشته و نمونه‌ای پلاگین‌هیبریدی است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پدال، این سدان لوکس هیبریدی که جایگزین مدل قبل از فیس‌لیفت S500e شده است، مجهز به پیشرانهٔ 3 لیتری V6 آشنای مرسدس بنز با 370 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است؛ اما در کنار این، یک موتور الکتریکی هم قرار دارد که 120 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور به آن اضافه می‌کند. مجموع این نیرو توسط گیربکس اتوماتیک 9G-Tronic Plus انتقال پیدا می‌کند.

به لطف این قوای محرکهٔ هیبریدی توانمند، S560e می‌تواند ظرف تنها 5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. برای تأمین انرژی موتور الکتریکی خودرو یک پکیج باطری 13.5 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که S560e با استفاده از آن می‌توان تا 50 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی بپیماید. این خودرو با استفاده از قوای محرکهٔ هیبریدی خود در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی تنها 2.1 لیتر بنزین مصرف می‌کند و در هر کیلومتر نیز فقط 49 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند که برای خودرویی با این اندازه شگفت‌انگیز است.

باطری‌های S560e علیرغم افزایش ظرفیت، کوچک‌تر از S500e قبلی بوده و به همین دلیل حجم صندوق بار آن از 395 لیتر به 410 لیتر افزایش پیدا کرده است. برای کمک به رسیدن به حداکثر بهره‌وری در مصرف سوخت نیز در این خودرو بخشی به اسم ECO Assist تعبیه شده که با بررسی شرایط ترافیک، توصیه‌هایی را به نمایش گذاشته و به تجربهٔ رانندگی روان کمک می‌کند. در حقیقت این سیستمی بسیار پیشرفته است که به‌طور مداوم شرایط را بررسی و شبیه‌سازی می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های S560e، سیستم کنترل از راه دور آن است. با استفاده از این سیستم، راننده می‌تواند زمان استفاده از خودرو را تعیین کند تا پیش از آن، خودرو برای حرکت آماده شود. به‌عنوان‌مثال سیستم به‌صورت خودکار پیش از ورود راننده در زمستان صندلی‌ها، غربیلک فرمان و زیر آرنجی‌ها را گرم می‌کند و در تابستان نیز تهویهٔ صندلی‌ها را فعال می‌کند.

۵۴۵۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =