ایرنا نوشت: سخنگوی کاخ سفید با بالاگرفتن مناقشات لفظی میان ترامپ و باب کورکر، آشکارا این سناتور مخالف برجام را عامل پیروزی توافق نامه هسته ای و کسی توصیف کرد که برای این توافق نامه فرش قرمز انداخته است .

سارا سندرز روز سه شنبه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر این که توافق نامه در زمان رییس جمهوری دموکرات آمریکا و با وجود مخالفت بسیاری از قانونگذاران جمهوریخواه این کشور به امضا رسیده، چطور ترامپ می تواند بگوید که کورکر عامل موفقیت برجام بوده است، این مطلب را مطرح کرد.

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز گذشته گفته بود که ترامپ با رویکردهای غیرمسئولانه خود به سمت جنگ سوم جهانی پیش می رود و ترامپ نیز در پاسخ به این انتقادات، کورکر را متهم کرده بود که یکی از عوامل پیروزی توافق نامه هسته ای میان ایران و کشورهای جهان بوده است.

سارا هاگابی سندرز افزود: کورکر در زمان اوباما دست در دست نانسی پلوسی رهبر دموکرات های مجلس آمریکا در این زمینه همکاری می کرده و در واقع او کسی است که فرش قرمز را برای ورود این توافق نامه انداخت. این حرف ها همه متکی بر حقایق غیر قابل انکاری هستند.

خبرنگار دیگری از سندرز پرسید چگونه معتقدید که خودداری از تایید پایبندی ایران به برجام به نشست پای میز مذاکره و گفت وگو بر سر سایر نگرانی های آمریکا منجر خواهد شد؟

سخنگوی کاخ سفید پاسخ داد: ترجیح می دهم پیشاپیش در مورد این تصمیم ترامپ حرفی نزنم و پاسخ به این سوال ها را برای بعد از زمانی که خود او تصمیمش را اعلام کرد، بگذارم.

خبرنگار دیگری با اشاره به مناقشات میان باب کورکر و رییس جمهوری آمریکا از سخنگوی او پرسید که آیا ترامپ هنوز مایل همکاری با کوکر در جهت تغییر این توافق نامه خواهد بود یا نه؟

سندرز پاسخ داد: ترامپ از هر پیشنهادی از سوی هر کسی که قصد کمک به حل این مساله و نه تولید مسائل بیشتری را داشته باشد، استقبال خواهد کرد.

خبرنگاران بار دیگر از سندرز پرسیدند که آیا ترامپ در مورد تایید یا تایید نکردن پایبندی ایران به برجام تصمیم خود را گرفته است یا نه؟
سخنگوی کاخ سفید گفت: رییس جمهوری آمریکا در این مورد که باید به استراتژی جامع و کاملی در برخورد با ایران برسد، تصمیم خود را گرفته است و حرف دیگری در این رابطه برای اضافه کردن ندارم.

سندرز در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ از کنگره آمریکا انتظار دارد که ضرورت تایید های دوره ای در مورد برجام را حذف کند؟ گفت: ترجیح می دهد پیشاپیش در مورد تصمیم های ترامپ حرفی نزنم.

وی در پاسخ به سوال دوباره خبرنگاران که با یادآوری مخالفت های باب کورکر با برجام در زمان اوباما از او پرسیدند چگونه ممکن است کسی که از ابتدا با این توافق نامه مخالف بوده است به شکل گرفتن آن کمک کرده باشد؟ گفت کورکر ممکن است که به این توافق نامه رای مخالف داده باشد اما عملا او نه تنها کاری برای جلوگیری از آن کاری انجام نداد بلکه به آن اعتبار و مشروعیت بخشید.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =