جانمایی نادرست ایستگاه های تاکسی به معضل ترافیک دامن زده است

دبیر اول و رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: جانمایی نادرست ایستگاه های تاکسی با تصرف بخشی از عرض معابر اصلی، تردد را برای خودروها دشوار کرده است.

به گزارش خبر انلاین و به نقل از پایگاه مدیریت شهری کرج، هفتمین جلسه کمیسیون عمران و معماری، شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر کرج صبح دیروز (دوشنبه 24 ام مهر ماه 96) به ریاست مهدی حاجی قاسمی در محل سالن جلسات پارلمان شهری برگزار شد و با قرائت یک نامه، طرح 3 لایحه و ارائه گزارش عملکرد طرح ساماندهی تپه مرادآب کرج همراه بود.
ریاست این کمیسیون تخصصی بر عهده مهندس مهدی حاجی قاسمی است که با توجه به سوابق ارزشمند وی همچون ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز و عضویت در هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران، می توان گفت که وی چهره ای جوان و در عین حال متخصص و متعهد است که در هدایت شهرداری کرج به سمت اجرای پروژه های کلان و زیرساختی نقش بسزایی ایفا خواهد کرد و در بُعد نظارتی نیز به نحو شایسته ای به وظایف خود عمل می کند.
مهندس حاجی قاسمی در جلسه روز گذشته کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه به منظور رفع معضل ترافیک باید مسائل مدیریتی را حل و فصل کنیم، بیان داشت: برای مثال در محدوده میدان کرج شاهد تصرف بخشی از عرض خیابان توسط تاکسی ها هستیم که عبور و مرور را برای خودروها دشوار ساخته است و بی شک با نصب دوربین های کنترل ترافیک و همکاری موثرتر پلیس راهور می توان به بهبود شرایط امیدوار بود.
منتخب مردم در شورای پنجم کرج با تاکید بر اینکه جانمایی غلط ایستگاه های تاکسی که به کاهش عرض خیابانهای اصلی منجر شده یک اشتباه استراتژیک و ترافیک زا به شمار می رود، عنوان کرد: ترافیک صرفاً با احداث روگذر و زیرگذر و انجام تملکات میلیاردی ساماندهی نمی شود بلکه نیازمند هماهنگی بیشتر دستگاه های متولی و حل مسائل مدیریتی هستیم تا با کاهش موازی کاری ها، ترافیک از گذر عملکرد کارشناسی و فنی فروکش نماید.
چشم پوشی بر تغییر کاربری ها درآمدزایی نیست، هزینه تراشی است!
رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نواقص و اشکالات گذشته نباید در بازنگری طرح تفصیلی کرج تکرار شود، گفت: چشم پوشی بر تغییر کاربری ها درآمدزایی نیست و در واقع هزینه تراشی برای شهر به شمار می رود. امروز همه کارشناسان با صدای واحد فریاد می زنند که اداره علمی شهر با تراکم فروشی ممکن نیست و باید به دنبال جلب مشارکت بخش خصوصی و ایجاد منابع پایدار درآمدی بود.

وی با انتقاد از بی توجهی سازندگان به پارکینگ سازی و یادآوری این مطلب که کرج به شدت با معضل کمبود جای پارک دست و پنجه نرم می کند، اذعان داشت: ساخت و سازهای بی رویه همچون تیری به قلب سیما و منظر شهری نشسته است و شاید برخی پرونده ها درآمد محدودی را برای شهر به همراه داشته باشند اما بی شک آثار منفی و هزینه تراشی های ثانویه آن به مراتب بیشتر از درآمدزایی اش است.
تجاری سازی حتی به کوچه های فرعی کرج نفوذ کرده است!
رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: متاسفانه اکنون دامنه فاجعه تغییر کاربری ها و تجاری سازی ساختمانها به کوچه ها و معابر فرعی شهر نیز نفوذ کرده است که ضمن اشکال تراشی برای شهروندان، همچنین به تشدید معضل ترافیک دامن زده است.
مهندس حاجی قاسمی همچنین از عوامل شهرداری کرج تقاضا کرد که در ارسال لوایح به شورای اسلامی شهر به ویرایش صحیح نامه ها و افزایش دقت نظر به منظور املای صحیح واژه ها و افعال توجه لازم را داشته باشد؛ چرا که لوایح در حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران بازخوانی می شوند و سکته های فراوان در آنها شایسته شأن و جایگاه مدیریت شهری کرج نیست.
سازمان عمران شهرداری کرج نمی تواند عهده دار نوسازی بافت های فرسوده شود
دبیر اول شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: همچنین در بحث نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و ناپایدار شهری باید گفت که رویکرد و شرح وظایف سازمان عمران شهرداری کرج به گونه ای است که نمی تواند همزمان به بحث بهسازی بافت های فرسوده نیز ورود کند بنابراین ایجاد ساختار جدید تشکیلاتی برای عهده دار شدن این ماموریت خطیر ضروری به نظر می رسد.
وی در پایان اظهار داشت: هفتمین جلسه کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج با بررسی پرونده پلاک ثبتی های ارسالی شهرداری و همچنین گزارش عملکرد طرح ساماندهی تپه مرادآب کرج توسط مدیر این مجموعه ارائه شد و مقرر گردد تا نشست جداگانه ای به منظور تعیین تکلیف چگونگی ادامه فعالیت های این مجموعه ترتیب داده شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =