ایرنا نوشت؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) قم نیز در میزگرد هفته بسیج گفت: رسانه ها نقش تعیین کننده ای در جذب افراد علاقه مند به حضور در بسیج دارند و بر اساس رسالت خود باید با نمایش توانمندی های اقشار مختلف بسیج، مردم را به سمت حضور یافتن در برنامه های متنوع این نهاد برآمده از دامان انقلاب، تشویق کنند.

سرهنگ پاسدار امیرحسین مرادی در میزگردی به مناسبت هفته بسیج که با موضوع بسیج و رسانه برگزار شد، اظهار کرد: امروز بسیج برای محرومیت زدایی از مناطق مختلف کشور اقدام های موثر بسیاری را انجام داده است که برای نمونه می توان به طرح توانمند سازی خانواده های روستایی اشاره کرد.
وی بیان کرد: هر کدام از این طرح ها برای رسیدن به هدف های تعیین شده احتیاج به پشتیبانی رسانه ای و پوشش موثر خبری دارد تا مردم بدانند چگونه می توانند با یک خرید ساده از محصول های تولید شده توسط خانواده های روستایی، در مسیر محرومیت زدایی از مناطق مختلف کشور گام برداشت.
وی ادامه داد: امروز محصول های لبنی، نان و سبزی تولید شده در مزارع خانواده های روستایی توسط بسیجیان جمع آوری و برای فروش به مناطق شهری آورده می شود و هر یک از شهروندان با خرید این محصول ها می توانند، در خودکفایی خانواده های نیازمند، نقش موثری ایفا کنند.
مرادی گفت: حضور خبرنگاران در مناطق محروم و پوشش خبری فعالیت های اقشار مختلف بسیج در آن مناطق از جمله بسیج سازندگی به خوبی نشان خواهد داد که محرومیت زدایی از کشور احتیاج به یک بسیج ملی دارد و در این مسیر رسانه ها نقش حلقه ارتباط را بر عهده دارند که اگر نباشند، سرعت پیشرفت کارهای اقتصادی، عمرانی و فرهنگی در مناطق محروم کاهش محسوسی خواهد یافت.
وی بیان کرد: بسیج استان قم آمادگی دارد، شرایط حضور خبرنگاران را در عرصه های مختلف فعالیت های اقشار بسیج فراهم کند تا اخبار و رویدادهای این نهاد با سرعت و کیفیت مطلوب تری در اختیار مردم قرار گیرد.
وی ادامه داد: همچنین اصحاب رسانه می توانند در سایر فعالیت های بسیج از جمله دیدار با خانواده های معظم شهدا، برگزاری نشست های تخصصی و بصیرت افزایی، گشت های تامین امنیت شهر و ایست و بازرسی، گروه های جهادی و کمک به آسیب دیدگان حوادث، محافل قرآنی و فرهنگی و جمع آوری کمک برای نیازمندان حضور فعال داشته باشند و به تهیه گزارش بپردازند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =