۰ نفر
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵

بی‌بی‌سی نوشت: رسانه‌های آمریکایی می‌گویند جزئیات یک عملیات پنتاگون علنی شده که نشان می‌دهد وزارت دفاع آمریکا برای شناسایی و ره‌گیری اشیاء ناشناس در آسمان و بشقاب پرنده‌ها در حد فاصل سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ حدود بیست میلیون دلار هزینه کرده است.

آن طور که روز شنبه (۱۶ دسامبر - ۲۵ آذر) رسانه‌های آمریکا گزارش کردند این عملیات محرمانه در سال ۲۰۰۷ آغاز شده و تعداد بسیار اندکی از مقام‌های آمریکایی از آن باخبر بوده‌اند.

هری رید، سناتور بازنشسته دموکرات که تا همین سال گذشته رهبری دموکرات‌ها در کنگره آمریکا را بر عهده داشت بانی اصلی شکل‌گیری این عملیات بوده است.

او به رسانه‌ها گفته: "از این که مسبب اجرای چنین عملیاتی شدم شرمسار و خجل نیستم. ما کاری را انجام دادیم که هیچ کس پیش از ما سراغش نرفته بود."

روزنامه نیویورک تایمز می‌گوید در میان اسناد مربوط به این عملیات محرمانه گزارش‌هایی از ثبت مشاهدات مربوطه به اشیای عجیب و غریب که با سرعت در آسمان حرکت می‌کردند وجود دارد.

با وجود این دانشمندان درباره وجود اشیایی تحت عنوان بشقاب پرنده تردید دارند و می‌گویند صرف مشاهده چنین چیزهایی نمی‌تواند سندی برای اثبات وجود موجودات فضایی و زندگی در خارج از کره زمین تلقی شود.

آن طور که گزارش شده این عملیات تا زمان متوقف شدن بودجه آن در سال ۲۰۱۲ حدود ۲۰ میلیون دلار برای وزارت دفاع آمریکا هزینه بر جای گذاشته بوده و علت توقف آن هم جلوگیری از "اتلاف بودجه" بوده است.

با وجود این گزارش شده با وجود توقف این عملیات در سال ۲۰۱۲ وزارت دفاع هنوز درباره این پدیده و اشیاء مشکوک به طور روزانه تحقیق می‌کند.

همزمان یکی از کارمندان سابق کنگره آمریکا گفته این عملیات همچنان می‌توانسته با هدف تحقیق و شناسایی پیشرفت‌های تکنولوژیکی رقبای آمریکا صورت گرفته باشد.

شناسایی فناوری‌های محرمانه‌ای که ممکن است چین و روسیه به آن دست یافته باشند و از چشم نهادهای جاسوسی آمریکا پنهان مانده باشد.

مدارک مربوط به این عملیات از میان میلیون‌ها سند طبقه‌بندی شده سازمان سیا استخراج شده که چند ماه پیش از حالت محرمانه خارج و در اختیار عموم قرار گرفت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =