۵۱ نفر عضو پنجمین دوره شورای هیئات مذهبی استان سمنان شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی استان همزمان باسراسر کشور، گفت: در مجموع ۵۱ نفر با رای مسئولان هیئات مذهبی انتخاب شدند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین حجت الاسلام علی شکری بعدازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود، ضمن اشاره به برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی استای در روز جمعه گذشته پنجم آبان ماه جاری با ابراز اینکه این انتخابات به صورت همزمان از ساعت ۸ صبح آغاز و تا قبل از نماز ظهر ادامه داشت، افزود: انتخابات با حضور و استقبال مسئولان هیئات مذهبی در همان ساعات اولیه آغاز و رأی گیری تا ساعت ۱۲ خاتمه یافت.
وی تصریح کرد: پس از اتمام زمان انتخابات، کار شمارش آراء با حضور ناظران و جمعی از مسئولان هیئات مذهبی آغاز شد و نتایج آن مشخص شد.
رئیس ستاد پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی استان سمنان در این انتخابات حضور ۵۵ درصدی هیئات مذهبی فعال رقم خورد، افزود: ۹۷ نفر به‌عنوان نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی استان ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۵۱ نفر به عنوان اعضای اصلی و ۱۲ نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.
شکری با بیان اینکه در نهایت رمضان جدیدی، داوود شاهی، محمد رضا همتی، ناصر زمان پور، مرتضی خیرآبادی، حسین شکریان و لیلی بلندی به عنوان اعضای اصلی و علی محمد ماجدی و حسین سعدالدین به ترتیب با کسب بیشترین رای به عنوان اعضای علی البدل شورای هیئات مذهبی شهرستان سمنان انتخاب شدند، گفت: ابوالقاسم فیض، محمد لاسجردی، محمود نطنزی، علیرضا ادهم و مهدی اشرف نیز به عنوان اعضای اصلی شورای هیئات مذهبی سرخه انتخاب و همچنین حسین ادهم و غلامرضا نطنزی به عنوان اعضای علی البدل بیشترین رای را به دست آوردند.
وی همچنین با اشاره به انتخابات شهرستان مهدیشهر، ابوالفضل سقائیان، علیرضا شهپری، علی ارمغانی، عزیز صفائی، حمید رضا پارسا، سید موسی جباری و حسین مداح را نیز افراد منتخب به عنوان اعضای اصلی شورای هیئات مذهبی این شهرستان معرفی کرد و گفت: حسن اصغری و عباس مطهری نژاد هم به عنوان اعضای علی البدل این شورا انتخاب شدند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، روح الله سعادتی، سید اسماعیل موسوی، رمضانعلی وزیری، علی اکبر عباسی و موسی براتی را به عنوان منتخبان شورای هیئات مذهبی میامی و عضو اصلی این شورا و همچنین صدیقه نوروزی و علیرضا نوروزی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند، افزود: سید امیر تقوی، حسین روشنفکر، محمد اشرفی، محمد آقا شنائی، علیجان خواجه، حسن جلالی و کمال تقوی نیز به عنوان اعضای اصلی و معصومه اشرفی و محمد مخبریان نژاد نیز به عنوان اعضای علی البدل شورای هیئات مذهبی دامغان انتخاب شدند.
شکری، رحمت الله رنجبر، حسین شریفی، حسین سهروی، حمید رضا حاجیان و احمد موذنی را نیز به ترتیب با کسب بیشترین رای به عنوان اعضای اصلی شورای هیئات مذهبی گرمسار معرفی کرد و گفت: محمد اسدی نیز عضو علی البدل این شورا انتخاب شد.
وی اما با ابراز اینکه در حوزه شاهرود به دلیل وسعت زیاد و پراکندگی جمعیت، این شهرستان را به سه حوزه انتخابیه شاهرود، بیارجمند و بسطام تقسیم کردیم، گفت: زین العابدین سرسریان، حسین گلی، محمد حاجی محمدیان، محمد نعیم آبادی و ابوالفضل خداوردی با کسب بیشترین رای به عنوان اعضای اصلی و ناصر داور پناه نیز به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.
رئیس ستاد پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی استان سمنان همچنین محمدرضا احمدی، علی احمدی، رحمت الله باقری و ابراهیم باقری را اعضای اصلی و سمیه احمدی را عضو علی البدل شورای هیئات مذهبی بیارجمند معرفی کرد و افزود: سید حسین هاشمی، علی اصغر علی بیکی، احمد علی فدایی، جواد حسین پور و سید حسین رضایی نیز بیشترین رای را برای حضور در پنجمین شورای هیئات مذهبی بسطام کسب کردند که سکینه محلمانی نیز به عنوان عضو علی البدل انتخاب شد.
شکری با یادآوری اینکه در استان سمنان ۶۲۳هیئت مذهبی، ۴۱کانون مذهبی، فرهنگی، ۱۲انجمن اسلامی و یک هزار و ۱۸۰ مداح تا کنون در سامانه طوبی ویژه دریافت کد تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی نام نویسی کرده اند، افزود: تمام هیئات مذهبی باید نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.
وی مدت فعالیت پنجمین شورای هیئات مذهبی استان سمنان را چهار سال عنوان کرد و گفت: از هر شهرستان بعد از تائید انتخابات توسط مسئولان مربوطه، رئیس و جانشین شورای هیئات مذهبی شهرستان انتخاب و یک نفر از هر منطقه برای تشکیل شورای هیئت مذهبی استان معرفی می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین با اشاره به اینکه با انتخاب اعضای شورای هیئات مذهبی استان، یک نفر از بین این افراد برای حضور در شورای هیئات مذهبی کشور معرفی خواهد شد، تصریح کرد: در هر شهرستان به ازای هر ۱۰۰ هیئت ثبت شده در سامانه طوبی پنج نفر، هر ۱۵۰ هیئت هفت نفر و بالای ۱۵۰ نفر ۹ نفر برای پنجمین دوره شوراهای هیئات مذهبی همان شهرستان انتخاب شدند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =