۰ نفر
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۶
بحران آبی در کمین زنجان

مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان با اشاره به وضعیت بحرانی منابع آبی شهر زنجان گفت : برداشت آب شرب از منابع زیر زمینی و سد تهم در زنجان از مرز ۱۴۲ هزار متر مکعب در روز گذشت.

اردوان سلطانی در این باره به خبرآنلاین گفت : با وجود وضعیت بحرانی منابع آب سطحی (سد تهم) و منابع زیر زمینی (چاه های آب) در زنجان به علت افزایش تقاضا ، برداشت آب از منابع یاد شده جهت شرب شهروندان زنجانی رو به افزایش بوده است.

وی سرانه تولید در این روز ها به ازای هر نفر در شهر زنجان را ۳۳۲ لیتر در روز اعلام کرد و افزود: مطابق استانداردها این مقدار برای شهرهای متوسط زیر ۵۰۰ هزار نفر نباید از ۲۶۰ لیتر در روز بیشتر باشد.

به گفته سلطانی،  به علت افزایش تقاضا خصوصا در روزهای گرم سال برای جبران افت فشار در بعضی از مناطق خصوصا مناطق با تراکم بالا و بلند طبقه مجبور به افزایش فشار شبکه شده ایم که این خود موجب شکستگی لوله ها و در نتیجه قطع آب مناطق می گردد که می توان با رعایت الگوی مصرف از بروز چنین مشکلاتی در شبکه جلوگیری کرد.

وی ضمن اعلام این مطلب که منابع آبی شهر زنجان بسیار محدود بوده و امکان برداشت بیش از این امکان ندارد ،از شهروندان زنجانی خواست برای مدیریت مصرف از شستشوی خیابان ، پیاده رو و اوتومبیل به ویژه در ساعات روز جدا پرهیز کنند.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =