ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: انحرافات سیاسی در حوزه جریانهای فکری و عملیاتی دین فرد را می گیرد و باعث می شود فرد از جبهه اسلام خارج شود لذا منحرف سیاسی، مسلمان نیست.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: همانطور که در خرید و فروش بحث حلال و حرام مطرح می شود در امور سیاسی نیز جریان متصل به ولایت حلال و خلاف آن نیز حرام است. 

وی اظهار کرد: اگر یک جریان استکباری غاصب دست دراز کند و ما نیز آن دست را بگیریم دیگر خدا نداریم و با خداوند متعال مرتبط نیستیم.

وی گفت: مخالفت با استکبار هزینه هایی مانند تحریم، کشته شدن و زجر به همراه دارد و حضرت امام صادق(ع) نیز در زمان خود هزینه پرداخت کرد و مردم ایران در 38 سال گذشته با مقاومت در دفاع مقدس و ایستادگی در برابر تحریمها نشان دادند که سختی را می پذیرند ولی ذلت پذیر نیستند.

امام جمعه مشهد افزود: ایستادگی در برابر استکبار، مستکبرین را در دنیا ذلیل و خوار کرده و جریانهای سیاسی که به دنبال تعامل با غرب هستند بدانند این تعامل سودی به همراه ندارد.

وی با بیان اینکه دشمن تا وقتی که از خدا دست برندارید کوتاه نمی آید اظهار کرد: اینطور نیست که سخن از خدا بگوئید اما با دشمن تعامل کنید.

وی گفت: هر زمان مشت به دهان آمریکا زدیم آنها عقب نشینی کردند و در برابر ما سکوت نمودند لذا نباید با کمی فشار دست سازش به سوی آمریکا دراز کنیم.

آیت الله علم الهدی افزود: از متولیان سیاست خارجی که پس از 2 سال عهد شکنی های دشمن در زمینه برجام اعلام کردند ما نیز از آن خارج می شویم، تشکر می کنم. 

دعواهای سیاسی ربطی به حج ندارد

همچنین باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های امروز نماز جمعه اصفهان در مصلی امام خمینی (ره) به روز دختر و میلاد حضرت معصومه اشاره کرد و گفت : چه قدر انسان ها که در حرم حضرت معصومه به حوائج خود رسیدند و امیدواریم که دختران ما و زن های ما ارزش خود را بدانند و ارزش زن این نیست که خود را برای دیده شدن آرایش کند .

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: زن مسلمان باید در جامعه باشد با حفظ ارزش های اسلامی و نباید مثل دنیا که زن را همانند کالا می دانند برخورد کنیم. هیچ کس نمی گوید زن باید در خانه بشینید بعضی از مشاغل برای زن واجب است زن می تواند پزشک و معلم باشد.

وی در ادامه در خصوص حج گفت : بسیاری ازرفتن به عربستان واهمه دارند که نباید بترسند آنجا خانه خداست و ربطی به آل سعود ندارد و دعوای سیاسی ما هیچ ارتباطی به حج ندارد.

امام جمعه اصفهان به سالروز اقامه اولین نماز جمعه اشاره و خاطرنشان کرد : خداشکر هزاران نفر امروز در مصلی ها گردهم می آیند و تعالیم دینی می آموزند که افتخارات انقلابی اسلامی است البته ائمه جمعه هم باید مطالعه کنند و مطالب خود را بیان کنند.


29216


برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =