به گفته ی رئیس پلیس راه فا.استان، در سال 95 قریب 70 نفر کمتر، کشته شدند و حدود 400 نفر کمتر از سال پیش در جاده های استان مجروح شدند.

به گزارش خبر آنلاین،یوسف نجفی ظهر امروز درنشست خبری در اجرای طرح ترافیکی نوروز 96 از آمار تصادفات و حوادث در 11 ماه گذشته گفت.
از25 اسفند تا 14 فروردین طرح نوروزی است
به گفته ی این مسئول در سال 95 قریب 70 نفر کمتر، در جاده های استان کشته شدند و حدود 400 نفر کمتر از سال پیش مجروح شدند.
وی بیان کرد:421 نفر فوتی که نسبت به سال قبل 76 نفر کمتر کشته شدند که با کاهش 15 درصدی همراه بود؛2830هم نفر مجروح شدند که در کل کاهش مجروحین را نیز داشتیم.
این مسئول با بیان اینکه نوع تصادفات بسیار مهم است خاطر نشان کرد: واژگونی صدر نشین حوادث جاده ای است که در این میان 50%تمامی برخورد ها واژگونی است، 43%برخورد دو یا چند وسیله نقلیه با هم بوده است، 7%تصادف با عابرین پیاده می باشد که 65 درصد آن در محور های بین شهری رخ داده است.
این مسئول در خصوص ساعات پر خطر جاده ای گفت:ساعت 16 تا 20 بیشترین زمان وقوع تصادفات است ،بنابر این قبل از ظهر بهترین زمان برای شروع مسافرت است .
نجفی بی توجهی به جلو را بیشترین تاثیر در تصادف دانست و اذعان کرد:سرعت ،در تمامی تصادفات بویژه منجر به فوت نقش دارد.
وی درخصوص محور های پر حادثه کرمان در 1ماه گذشته تصریح کرد:پر تصادف و پر حادثه ترین محور های استان کرمان -بم پس از آن انار-رفسنجان بوده است.
وی دلیل کاهش حوادث پرخطر و فوتی را برخورد به موقع پلیس دانست و ابراز کرد:بالغ بر 500 هزار مورد با تخلفات پر حادثه برخورد کرده ایم که بیش از 5 هزار موتور سیکلت و بیش از 6 هزار خودرو متخلف توقیف شده است.
نجفی یادآور شد : 28 فقره تصادف فوتی در طرح نوروزی سال گذشته در ایام نوروز رخ داده است و در جاده های شمال استان 35 نفر فوت کردند و 210 نفر نیز مجروح شدند.
61 درصد حوادث در نوروز واژگونی بوده است که عمدتا کسانی بوده اند که به علت خستگی از مسیر خارج شدند و مسیر طولانی را گذراندند.
در حوادث نوروز پارسال استان 69%وسایل نقلیه سواری نقش داشتند ؛کرمان-سیرجان پر حادثه ترین محور استان به دلیل ترافیک بالا بوده .
به گفته ی وی ،در روز های 27 ، 28 ، 29 ،30 اسفند و 12 فروردین، تردد انواع تریلر و کامیون در برخی از محور های استان ممنوع می باشد.
رئیس پلیس راه فا.استان از نکته های مهم برای جلوگیری از حوادث در سفر یادآور می شود.
وی بیان داشت:ابتدا کنترل وسیله نقلیه سیستم ترمز ،روشنایی ،لاستیک مهم است.
وی تاکید کرد:اگر آج لاستیک کمتر از 60 درصد باشد جریمه در پی دارد؛توجه به تابلو ها و علائمی که در طی مسیر ها نصب شده ، توجه به تذکرات پلیس و راه داری ،رعایت سرعت مطمئنه و شرایط جاده و شرایط راننده نیز مهم است.
این مسئول خاطر نشان کرد:توصیه کارشناسان این است که رانندگان به ازای هر 2 ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت کنند؛مدارک مورد نیاز برای سفر گواهینامه ،کارت ماشین،بیمه نامه شخص ثالث است که حتما باید آن را همراه داشته باشد.
نجفی اذعان کرد:استفاه ی همه ی سر نشین ها از کمر بند ایمنی که از جراحت شدید و فوت جلوگیری می شود همچنین صندلی جلو برای کودکان زیر 12 سال ممنوع می باشد.
وی درخصوص آمادگی برای عکس العمل مناسب هنگام رانندگی تصریح کرد: رانندگی تدافعی داشته باشیم یعنی همانطور که مراقب رانندگی خودمان هستیم مراقب رانندگی سایر رانندگان باشیم یعنی ما بتوانیم از تصادف ناگهانی فرار کنیم .
این مسئول با اشاره به استقرار پلیس در نقطه های کور بیان کرد:اگر راننده ای در جاده با سرعت مطمئنه حرکت کند در صورت مشاهده ی پلیس با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد مگر اینکه راننده تخلفی را انجام داده است،این استقرار پلیس در نقاط حادثه خیز است و قصد ما بر مچ گیری نیست در قانون هیچ اشاره ای به کمین نیست ولی توصیه شده است که کمین انجام نشود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646728

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =