رئیس شورای شهر اراک در دوره چهارم گفت: اگر این دوره از شورای شهر موفقیتی داشته است به دلیل ثبات در مدیریت بوده است چون معتقد بودیم برای به نتیجه رسیدن اهداف و برنامه ها باید با حفظ شهردار، فرصت کافی برای اجرای برنامه ها را داد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، اسماعیل تاج آباد درآخرین نشست صحن علنی شورای شهر چهارم اراک با تاکید بر این مطلب ادامه داد: در سایه وفاق و همدلی و با حمایت از شهردار منتخب ، تلاش کردیم تا وظایف را به درستی انجام دهیم و در چهار دوره سپری شده از عمر شوراها، اولین بار بود که شهردار در یک دوره چهار ساله فعالیت داشت.

وی تصریح کرد: ادعای اینکه ایده‌آل و مطلوب عمل شده را نداریم، اما شورای دوره چهارم اراک کم فروشی نکرد و وظایف را درمحیطی سالم و فضایی که در آن منافع مردم مورد توجه قرار می گرفت، با تمام توان مورد پیگیری قرار داد.امیدواریم شورای پنجم کارنامه و عملکرد موفق تری داشته باشد.

تاج آباد به برگزاری 299 جلسه صحن علنی و هزار و 137 مصوبه به عنوان خروجی این نشست ها اشاره کرد و گفت: در این دوره سعی شد که شورای شهرداری نباشیم و تمامی مسائل شهری اراک از جمله سلامت شهروندی، اقتصادی، مسائل مربوط به محیط زیست و... مورد توجه قرار گرفت .

رئیس شورای کلانشهر اراک بیان کرد: ایجاد مرکز کنترل هوشمند ترافیک نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این دوره شورا و شهرداری بود. از طریق فعالیت این مرکز ، ترافیک اراک کنترل می شود و تعداد وسایل نقلیه ای که در معابر تردد دارند مشخص است و از این طریق می توان برنامه هایی برای کنترل ترافیک تعریف و اجرا کرد. با انجام این طرح 30 درصد تصادفات رانندگی در اراک کاهش یافته است.


وی در خصوص اقدامات انجام شده شورا در بخش کاهش آلودگی هوای اراک گفت: سهمی که طبق قانون برای شهرداری در نظر گرفته شده حدود 200 میلیارد تومان است، اما تاکنون بیش از 350 میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.بیش از 300 هکتار درخت کاری در اراک انجام شده و پروژه های احداث تقاطع های غیر همسطح با هدف کاهش ترافیک و کمک به کاهش آلودگی هوا احداث و تکمیل شده یا در حال تکمیل است.

تاج آباد با اشاره به تجهیز و تکمیل مرکز معاینه فنی خودرو اراک افزود: قرارداد خریداری 50 دستگاه اتوبوس شهری برای جاگزینی اتوبوس های فرسوده و کاهش آلودگی هوا منعقد شده که 12 اتوبوس تاکنون خریداری شده است.

وی با بیان اینکه یکی از منابع درآمدی شهرداری ها صدور پروانه ساخت است، عنوان کرد: در سال 91 شهرداری هزار و 82 پروانه صادر و در مدت چهار سال فعالیت دوره چهارم شورا و شهرداری هزار و 898 پروانه صادر شده که این آمار نشان دهنده رکود در این بخش است.

رئیس شورای شهر دوره چهارم اراک ادامه داد: با این حال بودجه شهرداری اراک براساس آمار هر ساله افزایش یافته و این آمار نشان می دهد با وجود کاهش درآمد از محل صدور پروانه ساخت، بودجه شهرداری رشد داشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =