ایرنا نوشت: شماری از احزاب و گروه های سیاسی و فعالان اجتماعی در تونس پس از اقدام مقام های اماراتی در جلوگیری از ورود زنان تونسی به این کشور، خواستار موضع گیری قاطع کشورشان در قبال امارات شدند.

به گزارش ازپایگاه خبری «تونس الان»حزب «المسار الدیمقراطی الاجتماعی » تونس، اقدام مقام های اماراتی در جلوگیری از ورود زنان تونسی به این کشور را توهین به زنان و همه مردم تونس دانست و تحریم شرکت های هواپیمایی اماراتی را خواستارشد.
این حزب تاکید کرد که چنین اقداماتی متمدنانه نیست و از مقام های اماراتی خواست از تجربه تونس در خصوص تساوی حقوق زنان و مردان درس بگیرند و به حقوق زنان و مردان به یک اندازه احترام بگذارند.

حزب المسار الدیمقراطی الاجتماعی تونس در ادامه همبستگی کامل خود را با زنان تونسی که امارات مانع سفرشان شد، اعلام کرد و از دولت تونس خواست اقدامات قاطعانه برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی توهین آمیز انجام دهد.

از سوی دیگر چند گروه دیگر تونسی و از جمله انجمن دفاع از حقوق بشر، جمعیت زنان دمکرات تونس،جمعیت خانه من و انجمن حقوق اقتصادی و اجتماعی تونس با صدور بیانیه ای مشترک، اقدام مقام های اماراتی در مورد زنان تونسی را محکوم کردند، آن را توهین به زنان و باعث نقض حقوق آنان و همچنین در تعارض با اصول و قوانین آزادی جابجایی و سفر دانستند و از مقام های رسمی تونس خواستند از شهروندان این کشور قاطعانه حمایت کنند.

این گروه ها از وزارت زنان تونس نیز خواستند در چارچوب مقابله با خشونت و تبعیض ضد زنان،در این خصوص اقدام متناسبی انجام دهد.

در پایان بیانیه این گروه ها آمده است: گفته می شود، علت جلوگیری از ورود زنان تونسی به امارات،ممانعت مقام های تونسی از شکار پرندگان در تونس توسط اماراتی ها بوده است، این اقدام مقام های تونسی در راستای حفاظت از محیط زیست است و همه از آن حمایت می کنند و در مقابل همه از مقام های رسمی می خواهند از حقوق زنان تونسی حمایت کنند و مانع نقض حقوق آنان شوند.

شرکت هواپیمایی امارات در تونس روز جمعه و بدون تذکرقبلی، اعلام کرد بر اساس بخشنامه ای جدید ،زنان تونسی صرف نظر از سن و شغلشان(جز زنان تونسی مقیم امارات و زنانی که گذرنامه سیاسی داشته باشند) ، حق سفر به امارات و همچنین حق سفر به کشورهای دیگررا از طریق امارات ندارند.

این تصمیم مقام های اماراتی باعث سر و صدای زیادی در تونس شد و برخی رسانه های تونسی ، امارات را به تبعیض ضد زنان متهم کردند.

سفیر امارات در تونس جمعه شب اعلام کرد این ممنوعیت دائمی نبوده و مشکل ورود زنان تونسی به امارات حل شده است و با این حال انتقادها و اعتراض ها در خصوص این اقدام امارات همچنان ادامه دارد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =