دو جوان مازندرانی موفق به ساخت و ثبت اختراع سیملاتور پل فرماندهی کشتی با قابلیت راهبری و مانور کشتی شدند.

به گزارش خبرنگار ما از محمودآباد حبیب توکلی و علی محمودجانلو دو جوان فارغ التحصیل رشته نرم افزار کامپیوتر و IT اهل و ساکن شهرهای ساحلی محمودآباد و بابلسر موفق شدند برای اولین بار در کشور سیملاتور پل فرماندهی کشتی را اختراع و به ثبت برسانند.

حبیب توکلی یکی از مخترعین جوان این شبیه ساز در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما در محمودآباد خاطرنشان کرد: نمونه خارجی این سیملاتور سابقا در کشور روسیه تولید شده که هزینه ساخت و راه اندازی آن نمونه در داخل کشور بالغ بر 4 میلیارد تومان می باشد و این سیستم شبیه ساز برای متخصصین و فراگیران دوره های ناوبری کشتی های تجاری و نظامی کاربرد داشته و کلیه دریانوردان جهت اخذ مدراک لازم نیازمند سپری نمودن دوره مدیریت بر منابع پل فرماندهی می باشند.
وی افزود: پیش تر دانشجویان دریانوردی ایران برای سپری نمودن این دوره آموزشی به سایر کشورهای دنیا اعزام می شدند که این دوره آموزشی هزینه های گزافی را برایشان به همراه داشت. سابقا دو نمونه از این سیستم ساخت کشور روسیه خریداری گردیده بود که ضمن خروج ارز از کشور، پشتیبانی های لازم در بحران تحریم از طرف کشور سازنده صورت نگرفت. در این زمان بر آن شدیم که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و درونزایی، اقدام به ساخت و طراحی این سیستم با تکیه بر توان و دانش بومی نماییم. بنابراین کلیه مراحل ساخت و طراحی، تحت نظر و کنترل موسسه بین المللی رده بندی ایرانیان جهت ارائه سیستم استاندارد قرار گرفت.
وی اظهار داشت : سیملاتور پل فرماندهی کشتی را برای فراگیران، شبیه سازی نموده و همچنین علاوه بر آن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری همچون ابزار کنترل و راهبری، رادار ARPA ٬ GPS ٬ نقشه الکترونیک ECDIS ٬ ابزار های مخابرات دریایی GMDSS و سیستم های هدایت و ناوبری را نیز شبیه سازی می نماید؛ از دیگر امکانات این سیستم، پیاده سازی تصویر 270 درجه از محیط اطراف، شبیه سازی دقیق انواع کشتی ها، شناورهاُ بنادر مهم دنیا و طراحی سناریوهای لازم جهت آموزش علمی و کاربردی می باشد.
قابل ذکر است این دستگاه در تاریخ 12/6/96 به شماره ۹۳۳۷۸ از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موفق به اخذ گواهی نامه ثبت اختراع شده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =