سهم بازگشت حق‌آبه سدهای استان افزایش پیدا کند

استاندار البرز خواستار افزایش سهم بازگشت حق آبه دو سد استان شد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز،«سیدحمیدطهائی» صبح دوشنبه در جلسه«هماهنگی کارگروه های تخصصی مرتبط با محیط زیست» استان که با حضور دکتر «معصومه ابتکار»،معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور در سالن شهدای دولت استانداری برگزارشد، ضمن قدردانی از این سفرها بمنظور پیگیری مطالبات زیست محیطی استان گفت: یکی از عمده پیگیری ها در طول سه سال اخیر تعیین سهم حق آبه استان و امکان برداشت از دو سد طالقان و امیرکبیر بوده است.

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده در وزارت نیرو خاطرنشان کرد: حدود 12 متر مکعب در ثانیه از دو سد مذکور به تهران منتقل می شود که با درخواست بازگشت 30 میلیون مترمکعب موافقت شد.

طهائی با اعلام اینکه سالانه 480 میلیون متر مکعب آب از دو سد مذکور خارج می شود،خواستار اختصاص حداقل 150 میلیون متر مکعب به این استان شد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره بر افت آب در دشت ها تصریح کرد: اولویت بازگشت پساب با مبدا است، بنابراین انتظار می رود سازمان محیط زیست نگاه ویژه ای به این استان داشته باشد.

استاندار البرز همچنین تغییر سوخت نیروگاه منتظر قائم را از اقدامات مهم در بهبود وضعیت کیفی هوای استان عنوان کرد.

طهائی موضوع حفظ و احیا باغ سیب کرج و پیگیری های انجام شده برای ماندگاری این اثر تاریخی - طبیعی را نیز بعنوان خبری سبز اعلام کرد و گفت: در جریان سفر ریاست جمهوری و پیش تر از آن به محضر مقام معظم رهبری نامه نوشتیم و پس از آن با پیگیری در شورای عالی شهرسازی کشور موفق به حفظ این مجموعه شدیم.

وی با اشاره به ثبت ملی باغ سیب کرج افزود: در حال حاضر در مرحله احیا باغ سیب قرار داریم و با آبیاری قطره ای بخشی از اراضی نهال کاری شده است و بنوعی یادگاری ماندگاری از سفر رییس جمهور به استان البرز به جای ماند.

در جریان این نشست وضعیت پسماند و توسعه فضای سبز استان به رییس سازمان محیط زیست کشور گزارش داده شد. اقدامات حوزه پسماند، وضعیت حق آبه زیست محیطی رودخانه حفاظت شده کرج و طرح مطالعاتی آن،طرح زیستگاه های خطرپذیر استان تشریح شد. سرپرست اداره کل محیط زیست استان نیز شرایط استان را در بخش های کنترل آلودگی هوا، مقابله با ریزگردها،مدیریت تصفیه پسماندصنایع،وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی و طرح جامع ترافیک، شرایط زیست محیطی و وضعیت کیفی هوای استان پس از توزیع بنزین یورو 4 ،وضعیت آلاینده ها، شرایط ایستگاه های پایش منابع آبی استان تشریح شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =