مرداد ماه سال 95 وقتی رئیس جمهور به استان کهگیلویه وبویراحمد آمد نماینده بویراحمد و دنا در شورای اداری با قاطعیت از توزیع اعتبارات نفت گلایه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،غلام محمد زارعی در آن نشست از رویه ای گفت که بر اساس آن یک سوم از اعتبارات نفت فقط و فقط به مناطق نفت خیز استان تعلق می گیرد و بقیه نقاط استان باید چشمشان به همان اعتبارات استانی و ملی و ۱۸۰ باشد که حساب و کتاب آن کاملا ملی است .

حالا بعد از یک سال او در ضیافت افطار با اهالی رسانه و خبرنگاران گفت که با پیگیری های انجام شده در برنامه ششم توزیع منابع نفت از دو به سه درصد افزایش داشته و یادآور شد خبر خوشحال کننده این است که بر خلاف گذشته که یک سوم منابع نفتی به ۸ منطقه نفت خیز کشور تعلق می گرفت حالا این سهم متعلق به ۸ استانی است که این مناطق در آنها قرار دارد.

وی ادامه داد درقانون برنامه ششم توسعه که تصویب شده و از سال ۹۶ اجرایی می شود بر اساس جز ۳ ماده ۲۶ از امسال یک سوم از منابع حاصل از درآمدهای گازی و نفتی به کل استان تخصیص خواهد یافت و ۲ سوم دیگر نیز به همه مناطق محروم کشور تعلق می گیرد که در سال گذشته سهم استان از این اعتبارات بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان بوده است.

وی یادآور شد ممکن است حساسیت هایی نسبت به این مصوبه در تدوین بودجه ۹۶ ایجاد شود اما برنامه ششم سند بالادستی قانون بودجه سالانه است و اگر برنامه ای خارج از آن بخواهد اجرایی شود نیاز به ۲ سوم رای نمایندگان دارد .

زارعی اضافه کرد از آنجایی که تخصیص و نقدینگی اعتبارات نفت ۱۰۰ درصد است وقتی با اعتبارات استانی جمع شود می تواند راهگشای بسیاری از پروژه های استانی و شهرستانها باشد و محل مصرف آن همه پروژه های استانی می تواند باشد ضمن آنکه توازنی در توزیع اعتبارات در مناطق استان ایجاد خواهد شد.

دومین خبر خوش زارعی در سال اول دور دوم نمایندگی در مجلس مربوط به بیمارستان ۲۹۰ تختخوابی یاسوج به عنوان بزرگترین پروژه آموزشی و درمانی جنوب کشور بود که برای راه اندازی آن نیاز به ۴۰ میلیارد تومان تجهیزات است و دست کم باید ۸ میلیارد آن را استان تامین کند.

وی گفت که با صحبت هایی که با وزیر داشتیم و پس از رایزنی و توضیح درباره وضعیت اعتبارات استان ،وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی موافقت کرده است که ۲۰ درصد سهم استان از منابع متمرکز بخش بهداشت پرداخت شود تا با این روند در کمتر از سه ماه آینده شاهد بهره برداری از این بیمارستان باشیم.

زارعی با اشاره به پل سوم بشار که به یکی از بن بست های شهر یاسوج تبدیل شده گفت با رایزنی هایی که با وزیر داشتیم با توجه به ااینکه این پل بین مانند گره کور دو جاده شیرازیاسوج به اصفهان بود ،موافقت شده در زمره پروژه های ملی قرار گرفته و کد آن به راه اصلی شیراز وصل شود.

در این نشست خیلی از موضوعات مطرح شد اما نماینده بویراحمد و دنا تاکید کرد فعلا تغییر استاندار مد نظرش نیست و در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان در انتخاب مدیران کل دخالت می کنند گفت همانگونه که مجلس باید به وزرا رای اعتماد دهد، پس طبیعی است که در انتخاب مدیران کل هم باید نمایندگان نظر بدهند و حتما برای انتخاب مدیران کل تجارب گذشته را در نظر می گیریم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =