تولید ناخالص داخلی استان یزد به ۲۳ هزار میلیارد تومان رسید

بر اساس گزارش اخیر مرکز آمار ایران، تولید ناخالص داخلی استان یزد در سال 1393، به 23 هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، توليد ناخالص داخلي استان يزد در سال 1393 بر اساس گزارش اخير مركز آمار ايران به 23 هزار ميليارد تومان رسيده است.

GDP استان در سال 1392، 19 هزار و 500 ميليارد تومان بود كه در سال 1393 با 20 درصد افزايش به 23 هزار ميليارد تومان ارتقاء يافت.

بر اين اساس، يزد در اين شاخص در رتبه پانزدهم در ميان استان ها قرار دارد. بيشترين GDP مربوط به استان هاي تهران، خوزستان، اصفهان و كمترين مربوط به استان هاي چهارمحال و بختياري، خراسان شمالي و خراسان جنوبي است.

همچنين، سرانه توليد ناخالص داخلي استان در اين سال به 22 ميليون تومان رسيد. اين شاخص در سال 1392، 18 ميليون و 600 هزار تومان بود كه با افزايش 18 درصدي همراه بود.

استان يزد در اين شاخص در رده چهارم در ميان استان ها قرار دارد. استان هاي بوشهر، خوزستان و كهگيلويه و بويراحمد در رده هاي اول تا سوم قرار دارند و استان هاي كردستان، گلستان و سيستان و بلوچستان در رده هاي آخر قرار دارند.

گفتني است سازمان مديريت و برنامه ريزي استان براي محاسبه توليد ناخالص داخلي (GDP: Gross Domestic product)، هرساله و طي پروسه 6 ماهه و در قالب طرح آماري تهيه حساب هاي منطقه اي، اطلاعات 72 رشته فعاليت اقتصادي را بر اساس كدهاي آيسيك تهيه، پردازش و براي جمع بندي و اعلام نهايي به مركز آمار ايران ارسال مي نمايد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 655364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =