۰ نفر
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
تاکسی اینترنتی تپ‌سی به ارومیه رسید

با راه‌اندازی تاکسی اینترنتی تپ سی در ارومیه، این شهر به‌عنوان هفتمین شهری که شهروندان آن می توانند با تپ‌سی سفرهای درون شهری خود را انجام دهند به این استارتاپ پیوست.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، تاکسی اینترنتی تپ‌سی خدمات خود را در ارومیه آغاز کرد.

اپلیکیشن تپ‎سی که از خرداد ماه ۱۳۹۵ خدمات خود را آغاز کرده است، تاکنون در هفت شهر کشور در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

مردم ارومیه از روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه می توانند از طریق اپلیکیشن تپ‌سی به صورت اینترنتی تاکسی سفارش دهند تا سریعتر و راحتتر به مقصد برسند.

تپ‌سی یکی از بزرگترین سامانه های هوشمند درخواست سفر در کشور است که به کمک آن هر روز ده ها هزار مسافر در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز جابجا می شوند.

به گفته میلاد منشی پور، مدیر عامل تپ‌سی، این سامانه هوشمند میان مسافران و رانندگانی (سفیرانی) که مایل به جابجایی مسافر هستند ارتباطی مستقیم برقرار می نماید و در نتیجه، با حذف واسطه های سنتی، هزینه سفر را تا حدود ۴۰ درصد کاهش می دهد.

وی در یک مطلب مطبوعاتی که روابط عمومی تپ‌سی منتشر کرد اطمینان داد که این کاهش هزیمه هیچ لطمه ای به درآمد سفیران وارد نمی کند "بلکه حتی به دلیل درخواست های متعددی که به سفیران می رسد درآمد آنها افزایش نیز می یابد."

تپ‌سی رانندگان خود را سفیر می نامد و معتقد است با جذب سفیران شایسته و به کارگیری تکنولوژی امنیت مسافران را ارتقاء بخشیده است. مدیران تپ‌سی می گویند مسیرهای سفر کاملا قابل ردیابی است و از این بابت امنیت سفر از روش های سنتی "بسیار بالاتر" است.

سال هاست که بخش عمده ای از خدمات حمل و نقل شهری در کشورهای توسعه یافته هوشمند شده است. اما تکنولوژی اپلیکیشن های درخواست سفر فقط چند سالی است که به ایران رسیده و شهروندان ایرانی را نیز قادر ساخته تا با نصب یک اپلیکیشن بر روی گوشی های همراه خود در هر نقطه ای از شهر، با فرض دسترسی به اینترنت، تاکسی درخواست دهند.

افرادی که متقاضی استفاده از خدمات تپ‌سی هستند، درخواست سفر خود را از طریق این اپلیکیشن ارسال می کنند، سفیرانی که در نزدیکی محل بوده و مایل به ارائه‌ خدمات هستند آن درخواست را دریافت و تایید نموده و به آدرس مسافر حرکت می کنند.

منشی پور می گوید استفاده از اپلیکیشن تپ‌سی اتلاف وقت مسافر و سفیر را به حداقل ممکن می رساند.

از آنجا که سفیران زیادی در سطح شهر پخش هستند، آنان آزادند که درخواستی را نپذیرند. در این حالت، سفیر دیگری به آن درخواست پاسخ مثبت می دهد. مسافر نیز می تواند پیش از رسیدن سفیر از درخواست خود انصراف دهد بدون آنکه نگران پرداخت جریمه باشد.

هزینه سفر پیش از ارسال درخواست، مشخص شده و قابل پرداخت به صورت نقدی و آنلاین است. حق انتخاب پرداخت نقدی و آنلاین فقط با مسافر است.

در حال حاضر، تپ سی بیش از ۱۵۰ هزار فرصت شغلی برای رانندگان و صدها فرصت شغلی برای دانش آموختگان جوان در شهرهای مختلف ایجاد کرده است.

به گفته منشی پور، به زودی شهرهای بیشتری از خدمات اپلیکیشن تپ‌سی بهره مند خواهند شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =