ایسنا نوشت: مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم وضعیت فعلی گرد و غبار در استان تا اواخر وقت امروز خبر داد

کوروش بهادری با اشاره به وقوع گرد و غبار با منشا محلی در برخی نقاط استان از ساعاتی پیش، گفت: در حال حاضر دید افقی در اهواز ۸۰۰ متر، در آبادان ۱۰۰۰ متر و در ماهشهر ۱۵۰۰ متر است. او گفت: هم اکنون سرعت وزش باد نیز ۳۰ کیلومتر بر ساعت است. تا ساعات آینده هم سرعت باد و هم روند کاهش دید افقی رو به افزایش می‌رود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: این وضعیت تا اواخر امشب ادامه خواهد داشت و ممکن است به بقیه شهرهای استان در مناطق جنوبی و شمالی نیز گسترش یابد. بهادری گفت: از امشب با کاهش سرعت وزش باد ورود سامانه بارشی به استان خوزستان انتظار می‌رود و بر این اساس بارندگی در بسیاری از نقاط خوزستان تا اواخر وقت فردا پیش‌بینی می‌شود.
او ادامه داد: شدت این بارش‌ها در مناطق شمالی و شرقی خوزستان بیشتر خواهد بود. متاسفانه به دلیل اینکه مناطق جنوبی استان متاثر از پدیده گرد و خاک هستند بارش کمی خواهند داشت. مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: بارندگی در شهرهای شمالی خوزستان شامل ایذه و دهدز همچنین ارتفاعات تاراز و باغملک به صورت بارش برف خواهد بود.

بهادری عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته تاراز با منفی ۳ درجه سانتی‌گراد و بهبهان با ۲۲ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. دمای هوای امروز اهواز نیز بین ۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد در نوسان است.

پیش‌بینی بارش برف و وزش باد شدید در تهران

امدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از وزش باد شدید و بارش برف در تهران خبر داد.

احد وظیفه با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، اظهار کرد: از امروز (۲۹ دی) وزش باد شدید در جنوب غرب و غرب کشور و در برخی نقاط همراه با گرد و خاک آغاز می‌شود.

وی افزود: با ادامه فعالیت این سامانه بارش برف در مناطق شمال غرب و ارتفاعات زاگرس ، بارش برف و باران در غرب و بارش باران در جنوب غرب پیش‌بینی می‌شود همچنین امروز در سواحل دریای خزر بویژه استان گیلان و اردبیل دمای هوا افزایش می‌یابد که در برخی مناطق گیلان واردبیل با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق، فردا (۳۰ دی) از فعالیت آن در شمال غرب و جنوب غرب کاسته می‌شود، اظهارکرد: عمده فعالیت این سامانه به‌صورت بارش باران در استان‌های حاشیه دریای خزر، مرکز و مناطقی از جنوب و بارش برف در ارتفاعات البرز و بارش باران و برف در استان‌های واقع در جنوب البرز است.

به گفته وظیفه از فعالیت این سامانه در روز یکشنبه (اول بهمن) بطور نسبی کاسته می‌شود و در این روز بارش پراکنده و وزش باد در نیمه شرقی کشور روی می‌دهد. این سامانه بارشی روز دوشنبه (۲ بهمن) از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

وی افزود: از بعد ازظهر امروز در نیمه غربی خلیج فارس و روز یکشنبه سراسر خلیج فارس، به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود. این شرایط روز دوشنبه در نیمه شرقی خلیج فارس رخ می‌دهد. دریای خزر نیز از بعد ازظهر فردا تا بعد ازظهر یکشنبه مواج است.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ابری در بعضی ساعات بارش باران و برف همراه با وزش باد و در اواخر وقت کاهش ابر و وزش بادشدید با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و یکشنبه صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

۴۷۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان رادفرد US ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    2 0
    اهواز نفس ندارد فکری کنید