بانوی هنرمند و پیشکسوت عرصه رادیو و تلویزیون کردستان تجلیل شد

جمعی از فعالان فرهنگی کردستان با حضور در منزل " فتانه مرادی" بانوی هنرمند عرصه برنامه های ادبی و فرهنگی رادیو و تلویزیون کردستان ضمن عیادت و دیدار با وی از هنرنمایی، تلاشها و خدمات چندین ساله او در این حوزه ها قدردانی کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جمعی از ادبا، هنرمندان و فعالان فرهنگی کردستان طی مراسمی با حضور در منزل " فتانه مرادی" بانوی هنرمند و پیشکسوت عرصه برنامه های ادبی و فرهنگی رادیو و تلویزیون کردستان ضمن عیادت و دیدار با وی از هنرنمایی، تلاشها و خدمات چندین ساله او در این حوزه ها قدردانی کردند.
انجمن تجلیل از مفاخر و هنرمندان کردستان (موسسه تروسکه ی سنه فرهنگی) و در راستای رسالت‌های این موسسه شاهد حضور جمعی از هنرمندان و فعالان ادبی و فرهنگی عضو این انجمن در منزل بانو فتانه مرادی از ادبا، گویندگان و تهیه کنندگان برنامه های ادبی، فرهنگی رادیو و تلویزیون بودیم و طبق برنامه ریزی این انجمن این بانوی هنرمند و پیشکسوت تکریم شد و از سالها تلاش و کوشش در این حوزه ها تجلیل بعمل آمد.
انجمن تجلیل از مفاخر و هنرمندان کردستان که با نام مؤسسه تروسکه سنه‌ی فرهنگی مجوز رسمی فعالیت در راستای تجلیل از مفاخر و هنرمندان فرهنگی، هنری و ادبی را در استان دارد انجمنی مردمی است که شاید از لحاظ مادی با محدودیت‌های مواجه باشد اما از لحاظ فکری و معنوی مملو از بزرگان و مفاخری است که همواره راهنما و حامی آن بوده‌اند و همین امر موجب شده است که طی دو دهه از فعالیت این انجمن شاهد اقدامات ارزنده‌ای در راستای ارج‌نهادن به مقام شامخ هنرمندان، ادبا، روزنامه‌نگاران و فعالان فرهنگی و اجتماعی در استان باشیم.
یکی دیگر از این هنرمندان توانمند، دلسوز و پیشکسوت بانو فتانه مرادی است که با اجرای گویندگی، بازیگری، تهیه کنندگی به ویژه در عرصه های زبان و ادبیات کردی در رادیو و تلویزیون خدمات ارزشمندی را به جامعه ارائه داده است و از مروجان ادب، فرهنگ، زبان و آداب و رسوم این دیار بوده است و به همین مناسبت این دیدار و نشست برگزار و از وی تقدیر بعمل آمد.
این بانوی هنرمند و فعال حوزە ادب و فرهنگ دارای مدرک کارشناسی ادبیات است و از سال ۶۶ از صدا و سیمای مرکز کردستان، گویندگی، نویسندگی و کارگردانی نمایش های رادیوی را عهدە دار شدە است. اجرا و تهیە کنندگی برنامە های ادبی، فرهنگی و حتی در حوزە مسائل و موضوعات ارزشمند برنامه های خانوادگی بخشی از فعالیت های وی بوده است.
کسب دو عنوان بازیگر برتر از جشنواره سراسری صدا و سیما، کسب عنوان کارگردان برتر نمایش های رادیویی جشنواره ی سراسری اعتیاد و رسانه،
تهیه کنندگی و کارگردانی بیش از 50 عنوان و سریال رادیویی و سالها مجموعه ها و برنامه های تخصصی رادیو و برنامه های ادبی و موسیقایی و فرهنگی در رادیو و تلویزیون را گویندگی و اجرا کرده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =