مدیرعامل‌ ستاد دیه‌کشور با تشریح تاثیرات اجرای قانون‌اجباری بیمه‌شخص ثالث گفت: با عنایت به ورود به زندان رانندگان در سال 82 امروز ورودی این محکومان با کاهش97درصدی به عدد 1024 نفر تقلیل پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، با اجراي طرح آزمايشي قانون اجباری بيمه شخص ثالث، طي سال‌های گذشته آمار زندانيان حوادث رانندگي با کاهشي قابل توجهی از تعداد 30هزار و 200 نفر در سال 82 ، به حدود هزار نفر درسال جاري رسيده است که اين رقم کاهش 97 درصدي آمار ورود به زندان محکومان مربوط به حوادث رانندگي را حکایت دارد.

مدیرعامل ستاددیه کشور در مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شهر شیراز، گفت: هم اکنون 8 هزار و 100 مددجو در سطح زندان‌هاي کشور با مبلغ بدهی 650 ميليارد تومانی در حبس به سرمی‌برند که تسریع در روند آزادی این افراد تا حدود زیادی به همکاری شکات و طلبکاران این پرونده‌هاست.

جولایی، با اشاره به گذشت 42 درصدی گذشت رضایتمندانه از شکات در سال گذشته افزود: درسال 93 با همکاري طلبکاران بيش از 300 ميليارد تومان به صورت توافقی اخذ گذشت داشتیم که اين اتفاق با همکاری خوب مددکاران زندان‌ها و کمک ستادهاي ديه استاني، همکاري خوب شوراهاي حل اختلاف و معتمدان محلی محقق شده است.

اسدالله جولايي افزود: البته از جمع این مبلغ پيش‌بيني مي‌شود در صورت کاهش 350 ميليارد تومان بدهي به واسطه گذشت اولیاءدم و شکات این مبلغ با کاهش خوبی به میزان 300 میلیارد تومان تقلیل پیدا کند که در تامین مابقی میزان هم به دلیل عدم پشتوانه مالی این افراد بالطبع همکاری همیشگی نیکوکاران نیک اندیش کشور مورد نیاز است.

وی با اشاره به آزادی 512 مددجوی محبوس آبرومند در رمضان سال گذشته، خاطر نشان کرد: امسال با برگزاری256 همایش گلریزان نسبت به سال قبل که تنها میزبان 170 آیین گلریزان بودیم، امیدواریم تعداد قابل توجهی از جمعیت کیفری زندانهای کشور از این طریق کاسته شده و تعداد بیشتری از مددجویان نیازمند نسبت به سال قبل از بند حبس رهایی پیدا کنند.

مدیرعامل‌ ستاد دیه‌کشور با اشاره به برپايي 183 مراسم گلريزان در سال 93 گفت: در اين مراسم حدود 32 ميليارد تومان براي آزادي مددجویان نيازمند جمع آوري شد که مردم نیکوکار بيش از 17 ميليارد ريال از طريق خودپردازهاي بانکي و تعداد 132 نيکوکار با مراجعه حضوري به ستاد ديه و بيش از 11 ميليارد و 500 ميليون ريال نیز از محل شعبات بانکی سراسر کشور براي امر آزادي زندانيان غيرعمد پرداخت گردیده است.

جولایی، با اشاره به آمار تفکیکی مددجويان تحت حمايت ستاد ديه کشور افزود: بر اساس آمار موجود هم اکنون 1024 نفر به دليل ديه حوادث رانندگي، 295 نفر به واسطه ديه حوادث کارگاهي و شبه عمد، 4500 نفر محکوم مالي غيرعمد ، 1831 نفر محکوم مهريه و 450 نفر محکوم نفقه در زندان هستند و به کمک خيران نياز دارند.

در ادامه این مراسم رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در سخنانی با تاکید بر الویت دستگاه قضاء در مقوله حبس‌زدایی و کاهش حداکثری زندانیان جرائم غیرعمد، گفت: محکومان مالی و مددجویان با جرائم غیرکلاهبرداری هرگز خلافکار و مجرم نبوده و این مددجویان در اصل بدهکارانی هستند که به دلیل عدم توان در پرداخت بدهی و یا دیه ناشی از حوادث رانندگی یا کارگاهی خود روانه زندان شده و با وجود اعتبار اجتماعی بالا بعضا تا مدت‌ها در پشت میله‌های زندان محبوس می‌شوند.

علی القاصی‌مهر، با ارائه آمار جمعیت 1073 نفری زندانیان جرائم غیرعمد زندان‌های استان افزود: مبلغ کل بدهی این زندانیان بیش از 330 میلیارد تومان می‌باشد که در این زمینه مشارکت بیش‌ از پیش نیکوکاران و خیرین لازم به نظر می‌رسد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =