تیم پزشکان شیرازی که از روزهای پیش از اربعین حسینی، به مراکز درمانی کشور عراق اعزام شده اند، در شب اربعین حسینی، نوزاد دختر یک مادر عراقی را از مرگ نجات دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وبدا، ناصر قهرمانی دستیار تخصصی طب اورژانس که به همراه دیگر اعضای تیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از یازدهم آبان، به کشور عراق اعزام شده است، نیمه شب گذشته، با رسیدگی فوری به مادر باردار اهل موصل، جان او و نوزادش را نجات دادند.

 قهرمانی که خود از اسرای جنگ تحمیلی در کشور عراق بوده است، این بار به همراه تیم درمانی و برای خدمات رسانی به زایران اربعین حسینی، در این کشور حضور یافته است.

این دستیار تخصصی طب اورژانس، به همراه تیم درمانی از بیمارستان های شهید فقیهی و نمازی، از جمله تیم های اعزامی پزشکان شیرازی به آیین اربعین حسینی هستند که با حضور در بیمارستان ترومای "عون بن جعفر"، در 10 کیلومتری کربلا، به صورت شبانه روزی، کار ارایه خدمات تروما به بیماران را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه این مادر 25ساله اهل موصل، نیمه شب گذشته، در بارداری دوم خود، با علایم درد شکمی و اعلام خونریزی، به این بیمارستان مراجعه می کند، گفت: با توجه به پایین بودن فشار بیمار، ضمن سرم درمانی، پرستار همراه تیم، مادر باردار را معاینه کرد که طبق تشخیص، زمان زایمان مادر آغاز شده بود؛ با توجه به شلوغی مسیرها برای انتقال مادر به یک مرکز زنان و زایمان، کار زایمان با حضور تیم پزشکان و پرستاران دانشگاه علوم پزشکی شیراز با کمترین امکانات مامایی موجود، انجام گرفت، اما نوزاد دختر پس از تولد، شرایط مساعدی نداشت.

قهرمانی ادامه داد: نوزاد که به دلیل آغشته بودن مکونیوم با وقفه تنفسی و سیاهی متولد شده بود که به سرعت کار احیای او آغاز شد و با تلاش بی وقفه، ازمرگ نجات یافت؛ با توجه به اینکه بیمارستان "عون" یک بیمارستان تروما است، پس از چند ساعت، مادر و نوزاد مرخص شدند که این اقدام پزشکان شیرازی، با حضور مسوولان درمانی کشور عراق در بیمارستان، مورد تقدیر قرار گرفت.

دستیار تخصصی طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به قرار گرفتن این بیمارستان در مسیر بغداد به کربلا، افزود: در طول روزهای استقرار در این بیمارستان، به دلیل قرار گرفتن در مسیر ارتباطی، روزانه مراجعان تروما و حتی غیرترومای فراوانی از کشور عراق و یا زایران ایرانی، به این بیمارستان مراجعه دارند که پزشکان و تیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به صورت شبانه روزی، کار خدمت رسانی به آنان را انجام می دهند.

گفتنی است، این مادر عراقی که دختر اول او، "زینب" نام دارد، به برکت تولد نوزادش در شب اربعین حسینی و به پیشنهاد پزشکان شیرازی، نام دختر دوم خود را "سکینه" گذاشت. 

47235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =