فیلم | ناصر پلنگی: هنرمند انقلابی نیستیم/ عده‌ای ما را پل کردند و به جایی رسیدند

ناصر پلنگی با حضور در کافه خبر با بیان اینکه هنر و انقلاب را نمی توان در کنار هم به کار برد، تاکید کرد انقلاب در ذات هنر موجود است و هنرمند با حضور دائم خود در متن رویدادها می‌توانند انقلاب‌گر باشد.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناصر پلنگی نقاش و مجسمه‌ساز با سابقه، به تازگی نمایشگاهی از آثار خود را با عنوان «خاطره‌های قومی» در گالری آریانا برپا کرده بود. او به همین بهانه مهمان کافه خبر شد و درباره این نمایشگاه و آثارش و همچنین دوران فعالیت هنر‌ی‌اش از آغاز تا امروز سخن گفت.

او در این گفت‌وگو درباره مفهوم هنرمند انقلابی و اینکه آیا این مفهوم مورد قبولش است یا خیر، چنین توضیح داد: «در مصاحبه‌ای که سه دهه قبل در موزه هنرهای معاصر داشتم، اعلام کردم هنر و انقلاب را نمی‌توانیم در کنار یکدیگر هم‌واژه کنیم. برای همین از یک هنر همگرا صحبت کردم و الان هم به این مسئله نگاه می‌کنم.»

پلنگی همچنین گفت: «هنر در ذاتش انقلاب است و مانند عرفان می‌ماند.»

این هنرمند همچنین واژه گروه هنرمندان انقلابی را که در آن زمان به او و چند تن دیگر منسوب می‌شد و اینکه آن‌ها تمامی امکانات را در دهه اول در اختیار گرفته بودند، غیرصادقانه توصیف کرد و گفت: «اگر امکانات امروز این هنرمندان را بنگرید مشاهد می‌کنید که چیزی در اختیار ندارند و بیشتر خدمت کردند و افرادی که از این دوستان به عنوان پل استفاده کردند به جایی رسیدند.»

مشروح گفت‌وگوی ناصر پلنگی در کافه خبر به زودی منتشر خواهد شد.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =