صداوسیما با برنامه‌هایش مردم را ناامید می‌کند

تعدادی از کاربران خبرآنلاین می‌گویند چند سال است که مخاطب تلویزیون نیستند اما عده‌ای دیگر بر این باورند که برنامه‌های تلویزیون ناامیدکننده است و هیچ ردپایی از شادی و نشاط در آنها دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صداوسیما به عنوان رسانه‌ای  فراگیر در ایران همچون سایر شبکه‌های تلویزیونی در سراسر جهان تاثیرگذاری بالایی داشته اما در چند سال اخیر به دلیل فاصله‌ای که میان این رسانه و مخاطبانش افتاده است این تاثیرگذاری نیز به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر در سال‌های اخیر رویکرد تلویزیون به مست تزریق یاس و ناامیدی رفته و ردپای این مسئله در بیشتر برنامه‌های صدا و سیما، سریال‌ها و اخبار نیز دیده می‌شود و به نظر می‌رسد این رسانه بیشتر در پی نمایش غم و اندوه در جامعه بوده است.

اما از آنجایی که نمی‌توان منکر تاثیر این رسانه در شهرهای کوچک و روستاها شد خبرآنلاین در یک نظرخواهی این سوال را از کاربرانش پرسید که چقدر صداوسیما را در گسترش یاس و ناامیدی در جامعه موثر می‌دانید؟

بیشتر کاربران خبرآنلاین این رسانه را مقصر در این موضوع دانسته بودند و تعداد زیادی از آنها نیز در نظراتشان عنوان کردند از آنجاییکه تلویزیون مخاطبانش را از دست داده و دیگر کسی بیننده آن نیست تاثیری هم روی کسی ندارد.

تعدادی از کاربران نیز صدا و سیما را علیرغم اینکه مسئولان آن را رسانه‌ای ملی می‌دانند آن را رسانه‌ای تک صدایی و تک جناحی خواندند که در صدد سیاه‌نمایی در زمان دولت جدید است.

برای مثال کاربری اینطور نوشته: شک نکنید صدا و سیمای تک جناحی و تک صدایی و متکلم وحده نمیتواند امید و اتحاد ملی بیافریند.

تعداد کمی از کاربران نیز این رسانه را مقصر در ناامید و مایوس بودن جامعه نداستند. کاربری نوشته: چه ربطی به صدا و سیما دارد؟ مقصر صدا و سیماست که جوانان بیکارند؟ که نمی توانند ازدواج کنند؟ که تفریحی ندارند؟ مقصر صدا و سیماست که آقازااده ای در 22 سالگی پروژه ای ده ها میلیارد تومانی می گیرد و مدعی می شود که ژن خوب دارد و پدر محترمش در توجیه این رانت آشکار می فرماید آقاپسر در مدرسه کارت صدآفرین می گرفته است؟ مقصر صدا و سیماست که حقوق کارگران ماه ها به تعویق می افتد؟ مقصر صدا و سیماست که آفتابه دزدان به سرعت مجازات می شوند و دزدان فرانجومی راست راست می گردند؟ چه نیازی است که صدا و سیما یأس آفرینی کند؟ آن قدر دلیل برای یأس وجود دارد که اگر مردم و به ویژه جوانان مأیوس نباشند باید به سلامت روحی شان شک کرد.

کاربر دیگری که با نام ملت فهیم نظرش را مطرح کرده نیز نوشته: صدا و سیما تنها مقصر نیست ولی مقصر این موضوع هستش که مشکلات یک حزب رو به راحتی بیان می کنه و حزب دیگه رو نه. مثلا نمیگه چرا نماینده حزب موافقش، وقتی روی کار بود و دکل نفتی رو غیب کرد باهاش چه برخوردی کردند. نمیگه بابک زنجانی از چه کسانی مجوز گرفت که رفت نفت مملکت رو فروخت. نمیگه چرا بعد از اعلام اختلاس خاوری ، یک هفته بعدش اجازه داند که به راحتی و از طریق قانونی از کشور خارج شد. نمیگه پسر فلانی از کجا آورد که رفت توی دانشگاه کیش با هزینه ترمی 20 میلیون تومن درس خوند. ولی دولت کنونی کوچکترین خطایی هم بکنه ، صدا و سما اون رو اونقدر بزرگ می کنه و توی بوق و کرنا میکنه که ازش یه معضل درست می کنه. نمیگم خطاهای این دولت کم بوده ولی اینکه برای یکی رو بزرگ نمایی کنه و برای یکی رو چشم بپوشونه درست نیس

در این نظرخاواهی تعداد افرادی که عنوتن کرده بودند دیگر کسی مخاطب تلویزیون نیست کم نبود. برای نمونه کاربری نوشته: کسی صدا و سیما نگاه نمی کنه که بخواد مایوس بشه. اونایی که نگاه می کنن تحت هر شرایطی مایوس نمیشن بقیه هم مایوس هستن ولی نه به خاطر نگاه کردن صدا و سیما.

همچنین فرد دیگری نیز اینطور نظرش را بیان کرده: من که چند سالی هست نگاه نمی کنم .ولی دلیل ندیدن این رسانه، عدم انتقادپذیری ،قضاوت های یک طرفه تزریق خشونت و ناامیدی ، نشان دادن کشور خودمون به صورت گل و بلبل بوده

زهرا نیز در کامنت دیگری صدا و سیما را مفصر این ماجرا دانسته و نوشته: صدا و سیما در دامن زدن به نا امیدی مردم، صد در صد مقصر است مگر صدا و سیما جز آهنگ مرگ چیز دیگری هم پخش می کند.

کاربر دیگری نیز به نام صد با توضیح درباره علت اینکه گفته می‌شود صدا و سیما در تزریق ناامیدی به جامعه نقش دارد گفته: شبکه یک سریال محکومین ٬موضوع ناله ٬زندانی٬محکومیت٬رنگ تصویر خاکستری تاریک کم رنگ شبکه دو سریال سایه بان ٬موضوع ناله ٬دروغ ٬بازی های افتضاح رنگ تصویر تیره کم رنگ اغلب خاکستری ٬شبکه سه لیسانسیه ها ٬پوچ ٬سطحی٬جوان سرطانی٬سکته ٬مثلا کمدی یا طنز٬ تصویر تیره. کم نور رواعصاب٬شبکه چهار پنج شش تعطیلات ٬شبکه ٬آموزش پاتوق دلالان کنکور وموسسات آموزشی ٬شبکه نسیم یه دورهمی اون هم یک رو بفرستیت به چی به چنتاد تا لوس بازی هامون تداوم داشته باشه، بقیه شبکه ها هم مخلوطی از برنامه های آرشیوی کپک زده تکراری هزاربارتکرار .

اما عده‌ای از طرفداران این رسانه نیز طرح اینگونه سوالات را جوسازی علیه صدا و سمیا دانستند. کاربری با نام بسیجی نوشته: شما فتنه گرها میخواین صدا و سیما دست دولت بیفته که فیلم ها و سریال های مبتتذلی مثل شهرزاد به تلویزیون راه پیدا کنه که در نتیجش ارمان ها و ارزش های انقلاب در جامعه کمرنگ بشه،مطمئن باشین این ارزو رو به گور میبرین.

فرد دیگری نیز که نامش را ذکر نکدره نوشته: ناامیدی در جامعه موج می زند و صدا و سیما هم آن را انعکاس می دهد.

با جمع‌بندی نهایی نظراتی که کاربران خبرآنلاین با ما به اشتراک گذاشتند می‌توان نتیجه گرفت آن عده از افرادی که مخاطب تلویزیون هستند به دلیل حجم زیاد اخبار، برنامه‌ها و سریال‌ها با موضوعات غم‌انگیز این رسانه را در به وجود آمدن یاس و ناامیدی نه تنها بی تقصیر نداستند بلکه معتقدند به دلیل موضع‌گیری‌های غیر منصفانه انگشت اتهام به سمت این رسانه است.

 

58244

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افسانه GB ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    2 4
    این کسانی که می گویند تلویزیون تماشا نمی کنند پس مسابقات ورزشی از کجا نگاه می کنتد