ایلنا نوشت: وزیر اطلاعات، امنیت و عدالت را در حکومت اسلامی برای همگان دانست و گفت: نظام اسلامی جای پیاده کردن سلایق نیست بلکه باید براساس آیات و روایات به همه افراد درون نظام خدمت رسانی کرد.

حجت الاسلام سیدمحمود علوی روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید اطلاعات استان خراسان جنوبی در بیرجند با اشاره به مکتب و سیره اهل بیت (ع) گفت: در حکومت اسلامی مسئولان باید دل‌هایشان در خدمتگزاری به مردم لبریز از مهر و محبت باشد و به آنان خدمت بی منت کنند.

وی اطلاع رسانی به قوای سه گانه و نیروهای مسلح را وظیفه وزارت اطلاعات دانست و افزود: باید هم افزایی دستگاه‌ها و نهادهای نظام را افزایش دهیم.

وزیر اطلاعات بیان کرد: در فعالیت‌های حرفه‌ای باید بر مبنای عقلانیت گره‌های امنیتی را گشود و سلایق و عواطف را در کار تخصصی دخیل نکرد.

وی با اشاره به تفاوت اقدامات اطلاعاتی با فعالیت های پلیسی و رسانه ای گفت: در کار حرفه‌ای باید هزینه‌های نظام را کاهش داد و با اقدامات پیشگیرانه نیاز به دستگیری‌ها را به حداقل رساند.

علوی با تاکید بر پیش بینی حوادث، بحران ها و چالش ها به عنوان یکی از وظایف دستگاه اطلاعاتی ادامه داد: در صورت بروز بحران نیز باید با تدبیر و اقدامات حرفه ای آن را مدیریت کرد تا هزینه های احتمالی را به حداقل رساند.

وی پیچیدگی و ظرافت را از جمله ویژگی های اقدامات اطلاعاتی عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات هوشمندانه نیازمند نیروهایی با ضریب هوش بالا و بنیه علمی قوی است چرا که با تقویت بنیه علمی راهکارهای تخصصی برای برقراری امنیت و خنثی سازی اقدامات دشمن بکار گرفته می شود.

علوی حفظ استقلال و پرهیز از رنگ و بو گرفتن جریان های سیاسی را در اقدامات اطلاعاتی امری ضروری دانست و افزود: عدم گرایش به جریان سیاسی به معنای نفی آنها نیست بلکه باید در چارچوب های نظام عمل شود و در برابر دشمنان بایستیم.

وی با قدردانی از تلاش های سربازان گمنام امام زمان (عج) استان خراسان جنوبی در برخورد با اشرار و تروریست های داعش ادامه داد: وزارت اطلاعات برای آحاد مردم است و مسائلی مانند قومیت، دین و مذهب نباید فعالیت های ما را تحت الشعاع خود قرار دهد.

وزیر اطلاعات احداث دانشگاه اطلاعات و امنیت در ۱۵۰ هزار متر مربع را یکی از اقدامات این وزارتخانه برای دانش بنیان کردن اقدامات آینده اعلام کرد و گفت: تغییر ساختارها در وزارت اطلاعات نیز براساس تجارب و همفکری با کارشناسان انجام می شود و در این زمینه جهت شرعی مقام معظم رهبری و جهت قانونی رئیس جمهوری است.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =