امروز ۲۹ دی ماه، روز هوای پاک است، اما تهران فعلا هوای سالم دارد. هرچند که دیروز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس بود. با این حال، بادی که از بامداد می‌وزد، باعث شده آسمان آبی، نمایان شود. هرچند زمستان بی‌برف و بارانی است.




به گزارش ایسنا، مدیر واحد پیش‌بینی و هشدار سریع شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در روز جمعه در محدوده بین شرایط سالم و همچنین ناسالم برای گروه‌های حساس پیش بینی شده است.

حسین شهبازی درباره آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران، گفت: براساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در روز جمعه در محدوده بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود. انتظار می‌رود تا روز شنبه شاخص کیفیت هوا کاهش یافته و وضعیت کیفیت هوای مطلوب‌تری در پایتخت برقرار شود.

او ادامه داد: نتایج حاصل از پیش بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران، حاکی از افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی روز جاری است. در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید با بزرگی بین پنج تا هشت متر بر ثانیه، از سمت نواحی جنوب شرقی انتظار می‌رود. با برقراری شرایط جوی ناپایدار در روز شنبه، برای برخی ساعات وزش باد شدید با بزرگی بین هشت تا ۱۲ متر بر ثانیه، از سمت نواحی شرقی و بارش باران پیش بینی می‌شود.

به گفته شهبازی، به تدریج در روز یکشنبه از میزان ناپایداری جوی کاسته شده و وزش باد موثر با بزرگی بین سه تا پنج متر بر ثانیه برای برخی ساعات دور از انتظار نیست. همچنین دمای هوا طی دو روز آینده کاهشی نسبی خواهد داشت. مدیرواحد پیش بینی و هشدار سریع شرکت کنترل کیفیت هوای تهران همچنین گفت: شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۲ و ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است. هم اکنون نیز این شاخص عدد ۸۶ را نشان می‌دهد و بیانگر هوایی سالم است.

۴۷۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =