۰ نفر
۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
ساخت انگشت جعلی برای حفاظت از هویت

پژوهشگران دانشگاه میشیگان، انگشتی جعلی ساخته‌اند که قابلیت ارتجاعی، ویژگی‌های بصری و الکتریکی آن بسیار شبیه به انگشت دست انسان است و به هنگام جعل اثر انگشت می‌تواند از هویت انسان‌ها محافظت کند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ایسنا، گروهی از پژوهشگران به سرپرستی «آنیل جین» متخصص «بایومتریک» (زیست‌سنجی) در دانشگاه ایالتی میشیگان در تلاشند تا بزرگ‌ترین مشکل مرتبط با سیستم‌های تشخیص هویت بر مبنای «اثر انگشت» را حل کنند. این دانشمندان برآنند تا میزان امنیت این سیستم‌ها را بسنجند و تعیین کنند که اثر انگشت استفاده‌شده متعلق به انسان است یا خیر.

در این راستا، جین به همراه «جاشوآ انگلسما»، دانشجوی مقطع دکترای این دانشگاه برای اولین‌بار، انگشتی جعلی ساخته‌اند که حاوی چندین ویژگی کلیدی از پوست انسان است. این انگشت جعلی با عنوان «جعل و تقلید» نام‌گذاری شده است و برای آزمایش دو نوع عمده از دستگاه‌های خوانش «اثر انگشت» کاربرد دارد که برای کمک به تعیین قابلیت تشخیص این دستگاه‌ها در هنگام جعل اثر انگشت استفاده می‌شود.

این «انگشت ساختگی» با استفاده از ترکیباتی شامل سیلیکون رسانا، سیلیکون نازک و رنگ‌دانه‌ها ایجاد شده است. علاوه بر تعیین مواد، تمام فرآیند ساخت با استفاده از تکنیک ریخته‌گری و قالب‌گیری اجرا شده است.

جین توضیح می‌دهد: «نکته‌ای که این فناوری را منحصربه‌فرد می‌کند، آن است که این انگشت با ترکیب ویژگی‌های اساسی پوست انسان از آن شبیه‌سازی می‌کند. این انگشت جعلی دارای خواص مکانیکی، بصری و الکتریکی انگشت انسان است؛ در مقایسه با نمونه‌های فعلی که فقط یک یا دو مورد از این ویژگی‌ها را دارند، کامل‌تر است و قابلیت تشخیص بالاتری دارد و به طراحان و سازندگان این عرصه کمک می‌کند تا دستگاه‌های اثر انگشت بهتری بسازند و الگوریتم‌های تشخیص جعل را توسعه دهند.»

توسعه دستگاه‌های خوانش اثر انگشت با قابلیت تشخیص بالا حائز اهمیت است؛ زیرا این دستگاه‌ها در حال حاضر برای تأیید هویت در تلفن‌های همراه، رایانه‌ها، پارک‌های تفریحی، بانک‌ها، فرودگاه‌ها، مراجع قانونی، امنیت مرزی و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرند.

یکی از کاربردهای ویژه این انگشت جعلی، استفاده از آن برای تست «دقت تشخیص» بین انواع مختلف دستگاه‌های خوانش «اثر انگشت» است. با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد این «انگشت جعلی»، پژوهشگران معتقدند که این محصول برای بخش‌هایی که نیازمند تشخیص اثر انگشت هستند، بسیار ارزشمند خواهد بود. از یک‌سو مصرف‌کنندگان این دستگاه‌ها نیازمند امنیت در رابطه با اثر انگشت و هویتشان هستند و از سوی دیگر، طراحان و سازندگان خواهان این هستند که به مصرف‌کنندگان اطمینان دهند که این فناوری نه‌تنها دقیق است، بلکه به هنگام خطر جعل نیز، خاصیت تشخیص بالا دارد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =