برگزاری مراسم تقدیر هوشنگ ابتهاج/ واقع‌طلب از برنامه‌های چهارمین کنگره غزل معاصر گفت

جلیل واقع‌طلب برنامه‌های چهارمین دوره کنگره غزل معاصر و مراسم تقدیر از امیرهوشنگ ابتهاج را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم افتتاحیه چهارمین دوره کنگره غزل معاصر با تقدیر از امیرهوشنگ ابتهاج (ه. الف. سایه) شاعر پیشکوست همراه خواهد شد.

جلیل واقع طلب دبیر چهارمین کنگره سراسری غزل معاصر که طراحی و دبیری سه دوره قبلی این برنامه را هم برعهده داشت٬ درباره برنامه‌های این کنگره به خبرآنلاین گفت: «تمام تلاش خود را می‌کنیم تا چهارمین دوره این کنگره را به نحوی برگزار کنیم که از دورهای قبلی بهتر باشد. همچنین برنامه‌ای برای تقدیر از استاد هوشنگ ابتهاج خواهیم داشت.»

او درخصوص مهمانان این مراسم و برنامه تقدیر از شاعران توضیح داد: «20 مهمان از غزل‌سرایان نامور ایران خواهیم داشت، همچنین سعی کردیم تا داوری را بین دو قشر شاعران پیشکسوت و جوان انجام دهیم.»

واقع طلب ادامه داد: «10 نفر از پیشکسوتان غزل‌سرای ایران را با نگرش بر کل فعالیت‌های هنری و آثارشان انتخاب کرده و از این عزیزان تقدیر خواهیم کرد. همچنین از 10 شاعر با سابقه گیلان هم به صورت انتخابی تقدیر می‌شود.»

دبیر کنکره غزل معاصر در مورد سایر شاعران غزل‌سرا هم بیان کرد: «تا به امروز 432 اثر به ما رسیده است که از بین این آثار هیئت داوران به سرپرستی علیرضا فکوری آثار 30 غزل‌سرای برتر را انتخاب می‌کنند.»

او درخصوص مراسم تقدیر از امیر هوشنگ ابتهاج هم توضیح داد: «از امیر هوشنگ ابتهاج به عنوان یکی از اسطوره‌های شعر و غزل معاصر و یکی از گنجینه‌های شعر ایران و گیلان تجلیل به عمل خواهد آمد. این کار مستقیما با تصمیم بنده خواهد بود. البته استاد دچار کسالت هستند و سعی می‌کنیم اگر بشود ایشان برای مدتی کوتاه هم در افتتاحیه حضور داشته باشند و از خانواده استاد نیز به نمایندگی از او دعوت خواهیم کرد.»

واقع طلب در مورد جوایزی که برای شاعران این دوره در نظر گرفته شده است، گفت: «ما سعی کرده‌ایم به جای جایزه به همه حاضران صله بدهیم، زیرا که جایزه دادن بر اساس یک اثر عادلانه نیست و ملاک خوبی به شمار نمی‌آید.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =