مهر نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که قدس شرقی بخش جدایی‌ناپذیر اراضی اشغالی فلسطین است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فدریکا موگرینی در پیامی به صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین، ضمن تاکید بر پایبندی اتحادیه اروپا به راه حل تشکیل دو کشور، از ادامه تلاش و همکاری با طرف های بین المللی به منظور حفظ و تحقق این راه حل و قرار دادن تشکیل کشور فلسطین در راس اولویت های آن خبر داد.

وی با بیان این مطلب افزود: مواضع اتحادیه اروپا در قبال وضعیت قانونی قدس اشغالی هیچ تغییری نکرده است و قدس شرقی بخش جدایی‌ناپذیر اراضی اشغالی فلسطین است.

عریقات در پیامی به موگرینی خواستار تشریح موضع و سیاست های اتحادیه اروپا در قبال قدس به ویژه در پرتو حوادث و رخدادهای اخیر در این شهر و مسجد مبارک الاقصی شده بود.

موگرینی خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا از نزدیک پیگیر حوادث جاری در اراضی اشغالی بوده و نقش بارزی در ایجاد راه حل برای پایان دادن به وضعیت کنونی ایفا می کند.

وی در ادامه به قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی و زمینه سازی برای احیای روند مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی اشاره و ابراز امیدواری کرد که این تلاش ها در نهایت به پیشبرد مذاکرات سازش و ایجاد راه حل برای دیگر مسائل نیز منجر شود.

لازم به ذکر است که اتحادیه اروپا و دیگر نهادهای بین المللی از جمله یونسکو بارها با صدور قطعنامه هایی قدس را شهری اشغالی خوانده و هرگونه تصرف و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در این شهر را غیر قانونی اعلام کرده اند. این نهادها مسجد الاقصی را نیز مکانی اسلامی و تنها متعلق به فلسطینیان خوانده اند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =