۰ نفر
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۳

نماینده مردم عسلویه و عضو کمیسیون انرژی خطاب به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: آقای آخوندی اگربه باور دوستانتان دو بار استیضاح تان دلایل سیاسی داشته، اما بخش مهمی از این دلایل ضعف‌های بزرگ مدیریتی است که تاکنون مرتفع نشده است.

به گزارش خبرآنلاین،سکینه الماسی،در جلسه صبح امروز بررسی صلاحیت عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به عنوان مخالف اظهارداشت: قبل از هر چیز ضرورت دارد که وزیر راه و شهرسازی نسبت به ساخت جاده‌ها متناسب با نیازها و اصلاح نقاط حادثه‌خیز، اقدام کند. هرچند در سال‌های گذشته شاهد تلفات جاده‌ای بوده‌ایم، اما آیا در کاهش سهم جاده در بروز حوادث توفیقی نداشتیم.

وی با اشاره به مسایل صنعت ساختمان عنوان کرد: در سال‌های آخر دولت دهم به دلیل سیاست‌گذاری‌های نادرست اقتصادی با رکود بی‌سابقه‌ای مواجه شدیم؛  متاسفانه جثه سهمگین رکود بر این بخش بسیار مهم اقتصادی همچنان سایه افکنده و سیاست‌گذاری‌های دولت یازدهم گره فروبسته را نگشوده است.

الماسی گفت:‌ اگرچه رونق و رکود این صنعت تابع متغیرهای دیگر است،اما سئوال این است که در شرایط دوران گذار، آیا باید به جامعه نظام مهندسی کشور آن هم با جمعیت 490 هزار نفری متخصص و اهل فن این حوزه تکیه کرد؟ یا اینکه به تصمیماتی مثل تدوین و تصویب آئین‌نامه اجرایی کنترل ساختمان در کمیسیون زیربنایی دولت با وجود 2 سال مخالفت‌های پی در پی سازمان نظام مهندسی که نه تنها به بدنه کارشناسی لطمه جدی وارد نکرده، بلکه به طور قطع با اصل 44 قانون اساسی، قانون شهرداری‌ها و قوانین سازمان مهندسی و کنترل ساختمان در تضاد است.

او خطاب به آخوندی گفت: شاید جواب داده شود که ما توافق کرده‌ایم اما به توافق خود هم پایبند نبوده‌اید. دغدغه جدی مردم به ویژه در حوزه رفع مشکل مسکن جوانان به گونه‌ای است که حق برخورداری از مسکن که در قانون اساسی ما آمده، به خوبی ادا نشده است، این به معنای الزام حضور مستقیم دولت در ساخت و تحویل مسکن نیست و به نظر می‌رسد نقش دولت می‌تواند سیاست‌گذاری و نظارت باشد. 

عضو کمیسیون انرژی با تاکید بر اینکه  آنچه مورد دل نگرانی مردم شده، این است که  دولت یازدهم برای رفع مشکل مسکن فاقد یک نگاه مدون و مشخص بوده،خاطرنشان کرد: بعضا صداهای مختلفی از دولت به گوش می‌رسد؛ از سخنان چند روز گذشته رئیس‌جمهور اینگونه استنباط شد که در دولت اختلاف نظرهای جدی در این مورد وجود دارد.

او خطاب به آخوندی گفت: به طور مشخص بفرمایید سیاست شما در دولت دوازدهم چگونه است؟ زیرا جوانان ما منتظرند تا تاثیر همین سیاست‌ها و اجرای آنها را به صورت کاملا ملموس حفظ کنند.

نماینده مردم عسلویه با اشاره به خسارت‌های ناشی از زلزله راهی،متذکر شد: آیا جز مقاوم‌سازی و اصولی‌سازی وجود دارد؟

او اضافه کرد: ما نیازمند هماهنگی‌ها و همراهی‌های فرابخشی هستیم، اما اگر به چنین چیزی دست نیافته‌ایم دلیل آن چیست؟

الماسی با طرح سئوال دیگری از وزیر پیشنهدی راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: آقای وزیر برنامه شما در توسعه زیرساخت‌های بزرگ جاده‌ای، ریلی و بندری چیست؟

 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =