سخنگوی سازمان انتقال خون: نگرانی از بابت تامین خون نداریم

در پی وقوع زمین لرزه در مناطق غرب کشور، سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: خوشبختانه ذخایر خون کشور عالی است و جای نگرانی برای تامین خون و فراورده های خونی وجود ندارد .

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال استان البرز، دکتر بشیر حاجی بیگی اظهار کرد: خوشبختانه میزان ذخایر خون و فراورده های خونی در کشور عالی است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد .
وی با بیان اینکه به دلیل ایام اربعین حسینی و برگزاری طرح نذر خون و مراجعات مرتب مردم در این ایام، ذخایر خون کافی است، افزود: با تمام مدیران کل انتقال خون در سراسر کشور تماس داشتم و خوشبختانه در همه مراکز سراسر کشور وضعیت خوبی داریم .
وی با بیان اینکه در حال حاضر می‌توانیم پاسخگوی نیاز بیمارستانها به خون و فراورده های خونی باشیم، ادامه داد: ما در روزهای اخیر با مراجعه عالی مردم برای اهدای خون مواجه بودیم و ذخایر خون عالی است .
حاجی بیگی تاکید کرد: در صورت نیاز به خون و فراورده در استانهای آسیب دیده همه مراکز انتقال خون سراسر کشور اماده ارسال خون و فراورده های خونی هستند و هیچ نگرانی از بابت تامین خون نداریم .
گفتنی است،بنا به دستور استاندارالبرز مبنی بر اعلام نیاز مصدومان زلزله زده مناطق غربی کشور به اهدا خون،مردم نوع دوست استان در حرکتی اجتماعی به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند.
طبق اعلام اداره کل انتقال خون استان در حال حاضر نیاز خون رسانی زلزله زدگان تامین شده و در این زمینه کمبودی وجود ندارد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =