۰ نفر
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

تسنیم به نقل از رویترز نوشت:قیمت نفت در معاملات امروز با ۳۳ سنت، معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۵۶ دلار و ۵۸ سنت رسید.

 در حالی که میزان تولید و ذخایر نفت خام آمریکا کاهش یافته و این نشان دهنده کاهش بیشتر شکاف میان عرضه و تقاضاست، قیمت نفت روز جمعه با افزایش همراه بود.

به گفته تجار، انتشار آمارهای قوی از میزان تقاضای چین برای نفت نیز در تقویت قیمت نفت موثر بوده است.

با توجه به اینکه اوپک رهبری تلاش ها برای کاهش تولید را بر عهده دارد، به گفته تحلیلگران بازارهای نفت جهان بعد از سال ها مازاد عرضه اکنون تا حد زیادی به توازن رسیده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 41 سنت، معادل 0.8 درصد افزایش به 51 دلار و یک سنت رسید. قیمت نفت برنت هم امروز با 33 سنت، معادل 0.6 درصد افزایش به 56 دلار و 58 سنت رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، میزان ذخایر نفتی آمریکا در هفته منتهی به 6 اکتبر با 2.7 میلیون بشکه کاهش به 462.22 میلیون بشکه رسیده است. میزان تولید نفت آمریکا نیز 81 هزار بشکه در روز افت کرده و به 9.48 میلیون بشکه در روز رسیده است.

واردات بالای نفت چین که در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر به طور متوسط به 8.5 میلیون بشکه رسیده و در ماه سپتامبر از مرز 9 میلیون بشکه عبور کرده است نیز موجب تقویت قیمت ها شد. بدین ترتیب چین جایگاه خود به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت جهان را تثبیت کرده است.

بخش عمده ای از میزان واردات نفت چین ناشی از خریدها برای ذخایر نفتی استراتژیک این کشور بوده است.

مت استنلی، تاجر بازار نفت گفت: «به نظر می رسد که اکثریت خرید نفت چین برای ذخایر استراتژیکش بوده، نه برای تامین تقاضای مصرفی این کشور.»

آژانس بین المللی انرژی گفته، چین از سال 2015 تاکنون حدود 24 میلیارد دلار صرف پر کردن ذخایر استراتژیک نفتی خود کرده و اکنون حدود 850 میلیون بشکه ذخیره نفتی دارد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =