ایسنا نوشت: زخم‌های زلزله کرمانشاه هنوز بعد از یک ماه سر باز می‌کنند اما همچنان آنچه هنوز هست تیمار مِهر بر این زخم‌هاست، تا بلکه تسکینی باشد بر گوشه‌ای از دردهای عمیق مردم کرمانشاه.

 هانیه دختر 13 ساله‌ای که به قیمت نجات خواهر 3 ساله‌اش از زیر آوار، به خانه نیمه‌آوار می‌رود و بعد از نجات خواهرش آهنی به پشت او برخورد می‌کند و قطع نخاع می‌شود؛ روایتی جدید از دل این ماجراهاست. روایتی کودکی که حالا قهرمان قصه پر غصه کرمانشاه است.

بعد از اینکه گزارش‌هایی در مورد هانیه دختر 13 ساله منتشر شد، افکار عمومی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. "هشتگ هانیه" در فضای مجازی واکنش مردم به دریا دلی کودک 13 ساله کرمانشاهی را نشان می‌دهد.

در دنیای واقعی هم اما واکنش‌ها کم نبود و آنهایی که می‌توانستند حمایت کنند پا پیش گذاشتند. در همین رابطه محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان برای انتقال هانیه به استان اصفهان و انجام اقدمات درمانی اعلام آمادگی کرد. به طوریکه شب گذشته، رضا محمودیان، مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه در بیمارستان طالقانی کرمانشاه از هانیه عیادت کرد و آنجا اعلام کرد که مهر علیزاده در تماسی تلفنی گفته که "اگر نیاز به درمان هانیه در اصفهان وجود دارد برای اعزام هانیه به این استان و انجام نیازهای درمانی وی اقدام می کند."

روابط عمومی استانداری خوزستان نیز به ایسنا گفته که شریعتی، استاندار این استان اعلام امادگی کرده تا "بخشی از هزینه‌های درمان را تقبل کند."

همچنین علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر نیز در پیامی گفته است: با توجه به پتانسیل خوبی مانند بیمارستان نورافشار که در جمعیت وجود دارد اعلام کرده‌ایم که بتوانیم در خدمت او باشیم و به وظیفه خود عمل کنیم تا با کمکی که تیم توانبخشی می‌کند مشکل هانیه برطرف شود.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه هانیه دچار قطع نخاع شده است؛ در ادامه نیازمند خدمات توانبخشی خواهد بود که در همین راستا حسن صفاریه معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در گفت و گو با ایسنا از حمایت کامل جمعیت هلال احمر از هانیه خبر داده و می‌گوید: این پروسه طبیعتا ماه‌ها و شاید بیشتر طول بکشد و هانیه به طور کامل در این مدت تحت پوشش حمایتی جمعیت خواهد بود. در واقع جمعیت هلال احمر در خدمت ایشان است تا هر گونه اقدام مورد نیاز صورت بگیرد.

حالا هانیه اقدامات درمانی‌اش به پایان رسیده اما همچنان پا بند تخت‌های بیمارستان طالقانی است چرا که دیگر خانه ای برای اسکان در روستا نیست. خانواده هم هر کدام در یک جایی از کشور هستند، مادر در تهران و برادرش در همدان. از همین رو مطرح شده بود که قرار است به صورت موقت هانیه را در خانه سالمندان اسکان بدهند. موضوعی که هم در صحبت‌های استاندار اصفهان و هم رئیس جمعیت هلال احمر مطرح شده است. پیوندی گفته که کمک هزینه مسکن از محل کمک‌های مردمی به خانواده هانیه ارائه می‌شود و مهر علیزاده نیز وعده داده در صورت نیاز به درمان در اصفهان، اقامت هانیه نیز انجام می‌شود.

نکته‌ای که باقی می‌ماند؛ اما این است که هانیه‌ها در مناطق زلزله‌زده کم نیستند و مسئولان در راستای وظایفی که نسبت به این افراد دارند همچنان باید اقدام کنند و منتظر رسانه ای شدن روایت‌ها نباشند و نکته دیگر اینکه در میان همه‌گیر شدن اخبار مانند هانیه و قهرمانی‌اش وعده‌ها،‌ وعده و وعید نشود.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    11 0
    دم اصفهانی ها گرم.
  • بی نام BE ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    0 0
    اگر تعامل جهانی بیشتری داشتیم می توانستیم با بهره گیری از امکانات موسسات نیکو کاری در ژاپن از پروتزهای نیمه روباتیک که خاص معلولین و حتی بیماران با ضایعات نخاعی تهیه می شود برای هانیه و سایر عزیزان با معلولیت مشابه استفاده کرد...