۰ نفر
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

کتاب «بکّه» نوشته نرگس مقصودی شامل روایت داستانی زندگی امام سجاد (ع) توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرآنلاین کتاب «بکّه» نوشته نرگس مقصودی شامل روایت داستانی زندگی امام سجاد (ع) به‌تازگی توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب دربرگیرنده روایتی تاریخی‌داستانی است از زندگانی امام سجاد (ع) و آنچه ایشان در مقام فرزند حسین بن علی (ع) در واقعه عاشورا و پس از آن درک می‌کند، روایتی از حاضران و شاهدان و فاعلان در چگونگی ریختن خون فرزند رسول الله و آنانی که پس از این حادثه در همراهی و یا روایت از فرجام عاملانش خواسته یا ناخواسته شریک بودند.

نویسنده کتاب در هر فصل از زبان راویانی خاص که برخی از آنها برای مخاطبان این متن ناشناس هستند، برش‌های روایی را از زندگی امام سجاد (ع) از زمان واقعه عاشورا تا شهادت ایشان را روایت کرده است.

مقصودی در هر فصل، یکی از حاضران و یا شاهدان و یا فاعلان در حادثه‌ای را که قصد روایت از آن دارد را برای بازگویی آنچه انتخاب کرده، برمی‌گزیند. به همین‌اعتبار کتاب با رؤیای یکی از خادمان حرم حسینی در حدود ۶۰ سال پس از حادثه عاشورا شروع می‌شود و در این رویاست که او از زبان خود داستانی ناب و کمتر شنیده از شب‌های پایانی منجر به حادثه عاشورا را روایت می‌کند و پس از آن روایتی داستانی و دست اول از تدفین شهدای کربلا را نیز به آن پیوند می‌دهد.

کتاب «بکه» در ادامه از زبان راویانی دیگر و نیز با میزانسن‌های بدیع و مستند روایتی از ماجرای حضور کاروان اسرای کربلا در شام، بازگشت آنها به مدینه و زیست و زندگی امام سجاد (ع) در مدینه پس از واقعه عاشورا می‌پردازد و در کنار آن گزارشی داستانی از ماجرای حره، نبرد مکه، کناره‌گیری فرزند یزید پس از مرگ او از خلافت و حکومت عبدالملک مروان و قتل عام شیعیان حجاز توسط حجاج و در نهایت شهادت امام سجاد و رسیدن صحیفه ایشان به دست فرزندش را بازگو می‌کند.

بنابه گزارش روابط عمومی انتشارات کتاب نیستان، نویسنده این اثر هر فراز و رویداد تاریخی در زندگی پرفراز و نشیب امام چهارم شیعیان را به‌عنوان یک رویداد مستقل مورد کندوکاو قرار داده و ماحصل پژوهش تاریخی خود را در قالب یک روایت داستانی برای مخاطب گزارش کرده است. این کتاب با ۱۶۴ صفحه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.
/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =