ایرنا نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که عملیات ارتش این کشور برای سرکوب تروریست ها در عفرین آغاز شده است و بعد از عفرین در منبج نیز ادامه خواهد یافت.

اردوغان روز شنبه در ششمین کنگره استانی حزب عدالت و توسعه در شهر کوتاهیه ترکیه گفت: وعده هایی که در خصوص کنترل حضور تروریست ها در منبج به ما داده شده بود، محقق نشد و به همین علت هم اکنون هیچ کسی حق اظهارنظر در مورد اقدام نظامی ترکیه در شمال سوریه ندارد.

وی به صورت تلویحی و بدون نام بردن از آمریکا افزود: آنها در حال اجرای یک بازی در سوریه هستند و با تغییر نام تروریست ها فریبکاری می کنند، اما ما بدون توجه به نام جعلی گروه ها، آنها را به عنوان گروهای تروریستی می دانیم.

وی بیان کرد: نامهای متفاوتی مانند 'نیروهای دموکراتیک سوریه'، 'ارتش مرزی' و یا 'نیروهای امنیت مرزی' به تروریست ها داده و به خیال خود در فکر تامین امنیت مرزها هستند ولی نمی توانند با این نام ها و دروغ ها ترکیه را فریب دهند.

وی اظهار کرد: اسم این تروریست ها حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) است.

اردوغان تاکید کرد: ملت ترکیه در راستای حفظ ارزشها و نمادهای خود مانند اذان، وطن، پرچم و دولت، هرگز در فدا کردن جان خود دریغ نکرده است و امروز نیز با ترساندن ما از شهادت فرزندان خود، درصدد عقب راندن ما از استقلال و آینده ملی خود هستند.
وی تاکید کرد: به کسانی که فکر می کنند می توانند خواسته خود را به ما تحمیل کنند، نشان خواهیم داد که سخت در اشتباه هستند.

وی همچنین گفت: وقتی در نزد اینها حرف از شریک و همکار منطقه ای به میان می آید، در ذهنشان سپاه مزدوری متشکل از جنایتکاران کرایه ای پ.ک.ک متبادر می شود که در قبال پول از آنها استفاده می کنند، اما آنها خواهند فهمید که اعتماد به گروههای تروریستی تا چه حد اشتباه است و در این منطقه غیر از ترکیه متحد دیگری برای همکاری با آنها وجود ندارد.

رییس جمهوری ترکیه بیان کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا پ.ک.ک را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داده اند، اما گروهی که در سوریه از آن حمایت می کنند، همین تروریست ها هستند و خود آنها نیز به خوبی از این امر آگاه هستند.

وی بدون نام بردن از کسی و به صورت تلویحی مقامات آمریکا را خطاب قرار داد و اضافه کرد: آنها میان خود نیز در تناقض هستند چرا که تعدادی از آنها می گویند که 'ارتش ایجاد می کنیم' و مقام دیگری می گوید که 'ما به هیچ وجه چنین برنامه ای نداریم' و گروهی از آنها نیز خبر 'تشکیل نیروهای حفاظت مرزی' را اعلام می کنند و یا تعدادی از آنها نیز اعلام می کنند که از موضوع هم بی خبر هستند و هر کدام از آنها برای خودداری از قبول دروغ طرف دیگر، ساز خود را می زنند.

وی افزود: ما این تشکیلات تروریستی را که سعی دارد مرزهای ترکیه با عراق و سوریه را محاصره کند، پاکسازی خواهیم کرد.

اردوغان تاکید کرد: با وجود این عملیات نظامی ما ذره ای چشمداشت به تمامیت ارضی سوریه، آینده مستقل و خواست دموکراتیک مردم سوریه نداریم و این اقدام را علاوه بر تامین امنیت ملی خود، برای آینده، امنیت و آرامش 3,5 میلیون پناهجوی سوری که در کشور ترکیه ساکن هستند، انجام می دهیم.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    3 8
    ياور داعش
  • بی نام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    2 4
    لابد بعدشم دمشقه