رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: احداث هر هکتار گلخانه 11 هکتار زمین آبی را آزادسازی می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهندس عبدالرضا بازدار گفت: تولید محصولات کشاورزی در محیط‌های کنترل شده و گلخانه‌ای از اهداف وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان در استان است.

وی اضافه کرد: این کار به واسطه کم بودن اراضی آبی استان، آزادسازی اراضی آبی زیرکشت محصولات جالیزی و اختصاص آنها به کشت محصول مهمتری ازجمله گندم انجام می‌گیرد.

بازدار ادامه داد: در راستای ارتقای بهره‌وری و راندمان نهاده‌های تولید و ایجاد اشتغال پایدار از کشت گلخانه‌ای استفاده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه با احداث یک هکتار گلخانه حداقل 11 هکتار زمین آبی آزاد می‌شود، افزود: همچنین در مصرف حدود 120 هزار مترمکعب آب صرفه‌جویی خواهد شد.

وی بیان کرد: طبق آمار سال 94 هم اکنون 802 هکتار گلخانه فعال در استان داریم که در زمینه تولید انواع سبزی و صیفی، گیاهان دارویی، توت فرنگی و گل شاخه بریده فعال هستند.

بازدار خاطرنشان کرد: در برنامه دو ساله اقتصاد مقاومتی 35 هکتار گلخانه تا به حال احداث شده که 15 هکتار طی سال گذشته بوده و به طور کامل عملیاتی شده است. 20 هکتار دیگر نیز در حال برنامه‌ریزی برای انجام تعهدات ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: هم اکنون گلخانه کشت و صنعت خرم‌آباد با حجم کلی 50 هکتار در دست اقدام بوده که برای امسال 10 هکتار آن اجرایی می‌شود. شهرک گلخانه‌ای کوهدشت نیز 6.5 هکتار بوده که بالغ بر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی به آغاز عملیات اجرایی مجتمع گلخانه‌ای دورود در سطح 30 هکتار اشاره کرد و گفت: همچنین شهرک گلخانه‌ای پلدختر حجمی حدود 9 هکتار دارد که در حال حاضر بالغ بر 70 درصد پیشرفت فیزیکی آن است.

بازدار اظهار کرد: عملیات اجرایی مجتمع گلخانه‌ای دلفان در سطح 30 هکتار برای ساخت تأسیسات زیربنایی شروع شده است و با بهره‌مندی بخش خصوصی از اعتبارات صندوق توسعه برای گسترش گلخانه‌ها طی سال جاری بالغ بر شش هکتار گلخانه در استان ایجاد خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =