مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تمدید کارت کار (پروانه) اتباع افغانی و عراقی دارای کارت آمایش در این استان آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی محمد تقی آبایی افزود: این طرح بر اساس دستور العمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اتباع افغانی دارای کارت آمایش ۱۲ و اتباع عراقی دارای کارت آمایش ۱۱ که در سنین ۱۸ تا ۶۰ سال باشند به مرحله اجرا گذاشته شده و روند تمدید کارت مشمولان تا ۳۰ دی ماه جاری ادامه دارد.
وی بیان کرد: هزینه تمدید کارت کار (پروانه) در مدت یک سال ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار ریال است و باید توسط اتباع خارجی پرداخت شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: صدور کارت کار برای سایر اتباع خارجی نیز در مراحل بعدی اعلام خواهد شد.
آبایی عنوان کرد: مهلت مقرر شده برای تمدید کارت کار اتباع افغانی و عراقی تمدید نمی شود و متقاضیان باید در زمان تعیین شده مدارک لازم را به محل های تعیین شده توسط ادارات شهرستان های اراک، ساوه و دلیجان ارایه و کارت کار دریافت کنند.
آبایی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۸۱ قانون کار، کارفرمایانی که اتباع خارجی بدون کارت کار (پروانه) و یا اتباع بیگانه را در فعالیتی به غیر از آنچه در پروانه کار ذکر شده را به کار گیرند، جرم محسوب می شود و به مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱۸۰روز محکوم می شوند.
بیش از ۲۳ هزار اتباع خارجه در استان مرکزی در شهرهای ساوه، دلیجان و اراک ساکن هستند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =