با اجرای طرح تفکیک 18 تن از زباله های شهری کاهش یافت

سرپرست معاونت فنی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری از کاهش 18 تنی زباله های شهری با اجرای طرح تپش (تفکیک پسماند شهر ) خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازساری ،آرش احساني سرپرست معاونت فني سازمان مديريت پسماندشهرداري ساري در گفتگويي با خبرنگاران با بيان اينكه فرهنگ سازي تفكيك زباله از مبدا بايد در جامعه نهادينه شود، ابراز داشت: سازمان با اهداف استفاده مجدد از مواد و انرژي، كاهش آلودگي بهداشتي، براي حفاظت از محيط‌ زيست، كاهش دفن زباله و عدم‌از بين رفتن زمين‌هاي مناسب در طبيعت،كاهش هزينه‌ها و ايجاد منافع اقتصادي اقدام به افزايش نصب كلبه هاي تپش كرده است.


وي بازيافت را مهم‌ترين مفهوم در مديريت پسماند دانست و افزود: منشأ مواد بازيافتي يا به عبارتي بازيافتي‌ها، منازل مسكوني و صنايع هستند و براي آسان‌تر كردن امر بازيافت به‌طور معمول ‌دو نوع جداسازي مواد صورت مي‌گيرد كه «تفكيك در مبدأ» و «تفكيك در مقصد» مورد نظر است كه نصب كلبه هاي تپش در سطح شهر مي تواند در وقت و انرژي صرفه جويي كند.


احساني افزود : در حال حاضر 33 كانكس در سطح شهر ساري فعال هستند و به جهت استقبال و مشاركت خوب شهروندان ساروي، كانكس هاي ديگري نيز بزودي فعاليت خود را آغاز خواهند كرد.


وي از مشاركت و همكاري شهروندان فهيم ساروي در تفكيك زباله ها خبر داد و بيان كرد :با اجراي طرح تپش(تفكيك پسماندشهر) در آبان ماه سالجاري مقدار زباله هاي شهري بيش از 18 تن كاهش داشته است و از هدر رفت منابع ملي جلوگيري شده است. اميدواريم اين مقدار در ماه هاي آينده با مشاركت ساروي هاي عزيز توسعه بهتري يابد.


سرپرست معاونت فني سازمان همچنين بيان داشت: نصب كلبه هاي تپش مي تواند مردم را به مقوله بازيافت و تفكيك زباله از مبدا سوق دهد و اين تشويقي است كه با انجام آن مي توان اقداماتي را انجام داد و در آينده مي تواند بهره وري اقتصادي را به همراه داشته باشد.


احساني در ادامه تصريح كرد: تاكنون شهروندان به مقوله بازيافت استقبال زيادي نشان دادند و اين نشان مي دهد كه آموزش ها در اين زمينه بسيار موثر است لذا بايد به منظور ايجاد فرهنگ سازي بيشتر از كودكان و مدارس ابتدايي كمك گرفت تا بازيافت از مبدارا بيشتر بتوان در خانواده ها به عنوان يك فرهنگ نهادينه كرد.
46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735993

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =