ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی امروز جمعه گزارش کرد که یک خبرنگار این کشور در جریان پوشش یکی از برنامه های 'مون جایه این' رییس جمهوری کره جنوبی در پکن، از سوی شماری از ماموران امنیتی چین مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری تصویری را منتشر کرده و نوشته است که این خبرنگار توسط دهها نفر از ماموران امنیتی چین و نگهبانان این کشور در حالی که درصدد پوشش نشست تجاری رییس جمهوری کره جنوبی با بازرگانان بود، مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.
این گزارش می افزاید: ماموران امنیتی چین در حالی که این عکاس و خبرنگار کره جنوبی در حال پوشش برنامه تجاری با حضور 200 نفر از بازرگانان کره ای و 500 نفر از همتایان چینی آنها در محل اجلاس و قبل از دیدار دو رییس جمهور بود را کتک زده اند.
یونهاپ افزود: نزدیک به 14 نفر از خبرنگاران کره ای همراه رییس جمهور این کشور به دنبال پوشش این برنامه بودند که نگهبانان و ماموران امنیتی راه عبور آنها را مسدود کردند.
این خبرنگاران سپس به این اقدام ماموران چینی بشدت اعتراض کردند و بنا به این گزارش 15 نگهبان یکی از این خبرنگاران را که عکاس هم بود ، به بیرون از سالن بردند و کتک زدند.
نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی هم گزارش کرده که ماموران این خبرنگار را محاصره کرده و‌ آنقدر کتک زدند که مجروح شد و توسط تیم پزشکی رییس جمهوری به بیمارستان انتقال یافت.
این نهاد اضافه کرد که به طور رسمی به این اقدام به دولت چین اعتراض کرده و خواستار آن شده است که بابت این اقدام ماموران عذرخواهی شود.
مون جایه این رییس جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه در راس یک هیات تجاری بزرگ با بیش از 200 تاجر و بازرگان و رییسان موسسات کوچک و بزرگ و متوسط این کشور دیدار چهار روزه رسمی خود را از چین شروع کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =