بافت های ناکارآمد شهری شناسایی شده در استان مرکزی حدود 1218 هکتار است که 712 هکتار آن شامل سکونت گاه های غیر رسمی است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی درگفت و گو با خبرآنلاین مرکزی با اشاره به این مطلب ادامه داد: در بافت فرسوده اراک با مشارکت شرکت آرمان‌ساز در حال انجام پروژه ۳۳۶ واحدی هستیم که پیشرفت ۵۰ درصدی دارد . این پروژه با هدف نوسازی و جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع با زیربنای ۴۸ هزار متر مربع احداث خواهد شد که شش بلوک مسکونی را شامل می‌شود و تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.
مجید شارقی با بیان اینکه حداقل ۱۸ تا ۲۰ درصد منطقه شهری استان شامل بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی است افزود: طرح بهسازی و نوسازی و همچنین توانمند سازی محدوده بافت ناکارآمد 9 شهر استان تهیه شده و به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا طرح مطالعاتی تفکیک محدوده بافت ناکارآمد شهر ساوه به عنوان شهر پایلوت کشوری انجام شده و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. علاوه بر این پنج محله هدف در اراک و چهار محله نیز در ساوه به عنوان سکونت گاه غیر رسمی مشخص شده که در حال انجام اقداماتی برای بازآفرینی آنها به منظور ارتقای سطح زندگیشان با دیگر محله‌های شهر هستیم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار داشت: طرح‌های موضعی محله فردین‌پور اراک و قسمتی از محله باغ خلج اراک تهیه شده و محدوده‌های بافت های فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و محدوده ناهمگون شهری در داخل شهرها و بافت‌های تاریخی در ۱۷ شهر استان تهیه و تصویب شده است.
شارقی ادامه داد: دربخش بسترسازی نیز به عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری با شهرداری‌های اراک، ساوه، مامونیه و سازمان نظام مهندسی برای اعمال تخفیفات عوارض پرداخته ایم و جلسه‌های آموزشی متعددی را برگزار کرده‌ایم.
وی تصریح کرد : اجرای طرح‌های بهسازی در سکونت گاه‌های غیررسمی شامل کوی امام علی (ع) و کوی ولیعصر (عج)، بافت فرسوده شمال منطقه شهید ادبجو و بافت تاریخی محله بازار شهر اراک برای سال جاری مورد توجه و در دستور کار قرار دارد . همچنین سکونتگاه غیررسمی محله عباس‌آباد، بافت فرسوده محله پیغمبری‌ها و بافت تاریخی محله خلیل‌آباد شهر ساوه و بافت‌های فرسوده محله‌های اسماعیل‌بیگی و محسن‌آباد و بافت تاریخی محله بازار شهر خمین از دیگر برنامه های امسال ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان می باشد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =